Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Loveland Legacy Player
Opdrachtgever:
Loveland Events BV
Bureau:
LOLA Brand BV
Datum eerste publicatie:
07/07/2011
url:
http://www.loveland.nl
Categorie:
Social Media
Website

Credits

Concept:
Marnix Bal (LOLA Brand)
Art Direction / Design:
Marnix Bal (LOLA Brand)
Copy / Redactie:
Marnix Bal (LOLA Brand)
Interaction Design:
The Widget Company/Creative Monkeys
Technische realisatie:
The Widget Company/Creative Monkeys


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Loveland is altijd vooruitstrevend wanneer het gaat om de festivalbeleving, maar dit reikt verder dan het festivalterrein. Loveland waardeert haar achterban en zodoende is men altijd bezig met het bedenken van leuke, aansprekende gadgets, en dergelijke die Loveland nog meer top of mind maakt dan dat ze reeds zijn. Om meer prijs te geven van haar heritage heeft Loveland haar activiteiten gebundeld middels de Legacy Player. Deze Loveland Legacy Player biedt bezoekers van de Loveland website  de mogelijkheid om meer dan 200 DJ-sets die de afgelopen jaren zijn gemaakt te beluisteren. Via de website kan men de online player aanzetten en vervolgens kunnen deze sets via de eigen Facebook pagina gedeeld worden. Op deze wijze zijn er reeds vele sets beluisterd en ook gedeeld middels social media. Tevens is er de mogelijkheid de desktop Legacy player te installeren zodat direct beschikt kan worden over deze sets. Hiervoor moet men zich wel inschrijven voor de nieuwsbrief van Loveland.
Voor/over product of dienst
Om de Loveland Legacy Player te kunnen realiseren moesten alle DAT-tapes, mini discs en cassette tapes van alle Loveland evenementen van de afgelopen 15 jaar worden gedigitaliseerd. Dit was geen eenvoudige exercitie. Hiervoor zijn meerdere nieuwe motoren besteld omdat de recorders niet meer gewend waren om zoveel uren te draaien. Het resultaat mag er zijn. Hierdoor zijn er nu digitale online DJ sets terug te luisteren vanaf eind jaren negentig.
Doelgroep(en)
Dance liefhebbers, in de leeftijd tussen 23 en 35 jaar, de early adaptors,en daarnaast de bezoekers die de afgelopen 15 jaar Loveland evenementen hebben ervaren.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Loveland is altijd vooruitstrevend wanneer het gaat om de festivalbeleving, maar dit reikt verder dan het festivalterrein. Loveland waardeert haar achterban en zodoende is men altijd bezig met het bedenken van leuke, aansprekende gadgets, en dergelijke die Loveland nog meer top of mind maakt dan dat ze reeds zijn. Om meer prijs te geven van haar heritage heeft Loveland haar activiteiten gebundeld middels de Legacy Player. Deze Loveland Legacy Player biedt bezoekers van de Loveland website  de mogelijkheid om meer dan 200 DJ-sets die de afgelopen jaren zijn gemaakt te beluisteren. Via de website kan men de online player aanzetten en vervolgens kunnen deze sets via de eigen Facebook pagina gedeeld worden. Op deze wijze zijn er reeds vele sets beluisterd en ook gedeeld middels social media. Tevens is er de mogelijkheid de desktop Legacy player te installeren zodat direct beschikt kan worden over deze sets. Hiervoor moet men zich wel inschrijven voor de nieuwsbrief van Loveland.
Voor/over product of dienst
Om de Loveland Legacy Player te kunnen realiseren moesten alle DAT-tapes, mini discs en cassette tapes van alle Loveland evenementen van de afgelopen 15 jaar worden gedigitaliseerd. Dit was geen eenvoudige exercitie. Hiervoor zijn meerdere nieuwe motoren besteld omdat de recorders niet meer gewend waren om zoveel uren te draaien. Het resultaat mag er zijn. Hierdoor zijn er nu digitale online DJ sets terug te luisteren vanaf eind jaren negentig.
Doelgroep(en)
Dance liefhebbers, in de leeftijd tussen 23 en 35 jaar, de early adaptors,en daarnaast de bezoekers die de afgelopen 15 jaar Loveland evenementen hebben ervaren.