Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Obsessed with sound
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/09/2011
url:
http://www.award-entry.nl/2011/spinawards/philips/obsessed-with-sound/integrated/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom, Chris Baylis (ECD)
Art Direction / Design:
Bart Mol, Robbin Cenijn
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom
Technische realisatie:
Jan-Willem Penterman, StinkDigital
Account:
Sandra Krstic
Verantwoordelijk bij klant:
Kelly McConville


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
‘Obsessed with sound’ is een interactieve, online, audiovisuele beleving voor Philips. De campagne, die de kwaliteit van de Philips audio range onder de aandacht brengt, werd gelanceerd in 11 landen.De website laat het Grammy Award winnende Nederlandse Metropole orkest zien en horen, terwijl het een special voor de gelegenheid gemaakt muziekstuk opvoert. Tijdens het optreden kunnen bezoekers interactief elk van de 51 individuele muzikanten selecteren en hun persoonlijke bijdrage tot in detail beluisteren. De belofte uit de campagne is dat elk detail te beluisteren is. Vaak gaan de nuances binnen geluid en muziek verloren, als dat op speakers van lage kwaliteit wordt beluisterd. Dit interactieve orkest geeft luisteraars een tastbaar bewijs wat het verschil is dat gemaakt wordt met de audio producten van Philips.Naast de campagne lanceerde Philips op Facebook ook een ‘Obsessed with sound’ wedstrijd – een zoektocht naar de beste ‘upcoming sound’. Geïnteresseerden werden uitgedaagd een eigen compositie te maken, in een stijl naar keuze, en deze in te zenden via Soundcloud.De jury en het Metropole Orkest selecteerden de meest veelbelovende inzender. Het winnende stuk werd opnieuw gearrangeerd door de componist van het Metropole Orkest, uitgevoerd door de 51 muzikanten en opgenomen met bijbehorende muziekvideo.
Voor/over product of dienst
De Philips audio range bestaat uit producten die gebruikers in staat stellen ieder detail in muziek te horen.
Doelgroep(en)
Onze doelgroep (voornamelijk mannen, 35+) bestaat uit geluidpuristen; mensen die test reviews en specialistische audio pers lezen. Zij vinden het niet erg meer te betalen voor superieur geluid.