Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Artis de Marsis gaat de ruimte in
Opdrachtgever:
Artis
Bureau:
Dawn
Datum eerste publicatie:
01/12/2011
url:
http://www.artis.nl/nu/artis-de-marsis/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Ward Graumans, Rens de Jonge
Art Direction / Design:
Ward Graumans
Copy / Redactie:
Rens de Jonge
Account:
Anouk Laskaris
Verantwoordelijk bij klant:
Veronique Hoogendoorn, Jeroen Alberdingk Thijm


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Artis is de oudste dierentuin van Nederland en herbergt 900 diersoorten, 200 soorten bomen, 29 rijksmonumenten en 1 Planetarium - alleen dit laatste weten maar weinig mensen. Dat het Planetarium ook educatieve programma's biedt weet al helemaal niemand. De vraag is dan ook: hoe krijgen we het Planetarium onder de aandacht en geven we die aandacht een educatief tintje? Het antwoord: door een pop de ruimte in te sturen. Andre Kuipers, een Nederlandse astronaut, ging voor 6 maanden naar het International Space Station. We zorgden ervoor dat hij de mascotte van het Planetarium, Artis de Marsis, met zich meenam. Vanuit deze unieke locatie in de ruimte begon Artis de Marsis zijn avonturen en verhalen met de aarde te delen. En dat werd door de media opgepikt. Vervolgens konden we op deze manier een link maken tussen PR, educatieve content op de website, offline events, artikelen in het Artis magazine en updates over de avonturen van Artis de Marsis op social media. Het resultaat? Het is gelukt om educatie over het universum spannend en aantrekkelijk te maken voor kinderen. En het Planetarium een plek in hun dagelijkse leven te geven. Dankzij de eerste campagne ooit vanuit de ruimte.
Voor/over product of dienst
Het Planetarium in Artis.
Doelgroep(en)
Scholieren; en verder het brede publiek.