Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Obsessed with sound
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/09/2011
url:
http://ows.clients.vellance.net/ows/
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom, Chris Baylis (ECD)
Art Direction / Design:
Bart Mol, Robbin Cenijn
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom
Technische realisatie:
Jan-Willem Penterman, StinkDigital
Account:
Sandra Krstic
Verantwoordelijk bij klant:
Kelly McConville


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
‘Obsessed with Sound’ is een nieuwe interactieve, online, audiovisuele beleving voor Philips. De campagne, die de kwaliteit van de Philips audio range onder de aandacht brengt, werd gelanceerd in 11 landen.De website laat het Grammy Award winnende Nederlandse Metropole orkest zien en horen, terwijl het een speciaal voor de gelegenheid gemaakt muziekstuk opvoert. Tijdens het optreden kunnen bezoekers interactief elk van de 51 individuele muzikanten selecteren en hun persoonlijke bijdrage tot in detail beluisteren. De interface van de website is intuïtief, functioneel en een representatie van de audio. Bezoekers kunnen er de hoofdfilm bekijken en via een interactieve visualisatielaag meer te weten komen over de individuele muzikanten. Wanneer zij een specifieke muzikant selecteren wisselt de muziek van het hoofd audio spoor naar een geïsoleerd audio spoor van die specifieke muzikant. Daarnaast verschijnt er een visuele laag over de website met daarin informatie over de geselecteerde muzikant.
Voor/over product of dienst
De Philips audio range bestaat uit producten die gebruikers in staat stellen ieder detail in muziek te horen.
Doelgroep(en)
Onze doelgroep (voornamelijk mannen, 35+) bestaat uit geluidpuristen; mensen die test reviews en specialistische audio pers lezen. Zij vinden het niet erg meer te betalen voor superieur geluid.