Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Obsessed with Sound
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/09/2011
url:
http://www.award-entry.nl/2011/spinawards/philips/obsessed-with-sound/navigation
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom, Chris Baylis (ECD)
Art Direction / Design:
Bart Mol, Robbin Cenijn
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom
Technische realisatie:
Jan-Willem Penterman, StinkDigital
Account:
Sandra Krstic
Verantwoordelijk bij klant:
Kelly McConville


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Om te laten zien dat Philips ‘Obsessed with sound’ is en te claimen dat Philips audio producten ieder detail in muziek laten horen maakten we een unieke interactieve beleving waarin geluid, film en data visualisatie samenkwamen. In de film speelt het Grammy Award winnende Nederlandse Metropole orkest een speciaal voor deze campagne gecomponeerd muziekstuk getiteld “I’m No Prototype”.Samen met regisseur Rob Chiu (The Ronin) schoten we een schitterende muziek video. Kijkers kunnen het stuk in zijn geheel ervaren, zoals het 51-koppige orkest het speelde, maar hebben ook de mogelijkheid op iedere afzonderlijke muzikant in te zoomen om alleen te horen wat zij spelen. Inzoomen op een muzikant laat ook een extra laag over de video zien met daarin meer informatie over die specifieke artiest.De videosite opent met een lege orkestbak. Terwijl de site laadt vult de orkestbak zich met de leden van het orkest en stemmen zij hun instrumenten. Bezoekers wordt gevraagd de site beeldvullend en met koptelefoon op te bekijken.Onderin het scherm wordt de muziek door 55 stippen, die ieder een instrument vertegenwoordigen, weergegeven. De stippen bewegen op en neer wanneer de betreffende muzikant actief is, laten de toonhoogte zien en fungeren als interactief menu.
Voor/over product of dienst
De Philips audio range bestaat uit producten die gebruikers in staat stellen ieder detail in muziek te horen.
Doelgroep(en)
Onze doelgroep (voornamelijk mannen, 35+) bestaat uit geluidpuristen; mensen die test reviews en specialistische audio pers lezen. Zij vinden het niet erg meer te betalen voor superieur geluid.