Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Obsessed with sound
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/09/2011
url:
http://www.award-entry.nl/2011/spinawards/philips/obsessed-with-sound/navigation
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom, Chris Baylis (ECD)
Art Direction / Design:
Bart Mol, Robbin Cenijn
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom
Technische realisatie:
Jan-Willem Penterman, StinkDigital
Account:
Sandra Krstic
Verantwoordelijk bij klant:
Kelly McConville


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Philips Sound maakt producten voor muziekliefhebbers, mensen voor wie ieder detail in de muziek belangrijk is. Om deze doelgroep aan te spreken, te laten zien dat Philips ‘Obsessed with sound’ is en te claimen dat Philips audio producten ieder detail in muziek laten horen maakten we een unieke interactieve beleving waarin geluid, film en data visualisatie samenkwamen. De uitdaging was om een enorme hoeveelheid data op een behapbare en logische manier weer te geven en tegelijkertijd het design simpel te houden. De site moest te begrijpen en gemakkelijk te navigeren zijn voor mensen die geen muziek maken of niet bekend zijn met muzieknotatie.De design en user experience afdelingen werkten nauw samen om navigatie door de site zo intuïtief mogelijk te maken en de juiste balans tussen schoonheid en gebruiksgemak te vinden. Door de site te ontwerpen in binnen een nauw raster legde we de nadruk op het kleinste detail in webdesign, de pixel. Het kleurenpalet, gecreëerd door de video door gebroken stukken glas te schieten, komt terug in de navigatie en het overkoepelende design van de site. We maakten een interactieve visualisatie waar bezoekers iedere muzikant en de hoogte van de gespeelde noten konden zien.
Voor/over product of dienst
De Philips audio range bestaat uit producten die gebruikers in staat stellen ieder detail in muziek te horen.
Doelgroep(en)
Onze doelgroep (voornamelijk mannen, 35+) bestaat uit geluidpuristen; mensen die test reviews en specialistische audio pers lezen. Zij vinden het niet erg meer te betalen voor superieur geluid.