Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Obsessed with sound
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/09/2011
url:
http://www.award-entry.nl/2011/spinawards/philips/obsessed-with-sound/interactive/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom, Chris Baylis (ECD)
Art Direction / Design:
Bart Mol, Robbin Cenijn
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom
Technische realisatie:
Jan-Willem Penterman, StinkDigital
Account:
Sandra Krstic
Verantwoordelijk bij klant:
Kelly McConville


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Philips Sound maakt producten voor muziekliefhebbers, mensen voor wie ieder detail in de muziek belangrijk is. Om deze doelgroep aan te spreken, te laten zien dat Philips ‘Obsessed with sound’ is en te claimen dat Philips audio producten ieder detail in muziek laten horen maakten we een unieke interactieve beleving waarin geluid, film en data visualisatie samenkwamen. Het Grammy Award winnende Nederlandse Metropole orkest componeerde speciaal voor Philips een muziekstuk, dat we in 55 losse tracks opnamen. Hiermee maakten we een unieke interactieve muziek video waarin gebruikers iedere willekeurige artiest uit het orkest konden isoleren om zo exact te horen wat deze artiest speelt. De videosite opent met een lege orkestbak. Terwijl de site laadt vult de orkestbak zich met de leden van het orkest en stemmen zij hun instrumenten. Bezoekers wordt aangeraden de site beeldvullend en met koptelefoon op te bekijken.Onderin het scherm wordt de muziek door 55 stippen, die ieder een instrument vertegenwoordigen, weergegeven. De stippen bewegen op en neer wanneer de betreffende muzikant actief is, laten de toonhoogte zien en fungeren als interactief menu. Door de site te ontwerpen binnen een nauw raster legden we de nadruk op het kleinste detail in webdesign, de pixel.
Voor/over product of dienst
De Philips audio range bestaat uit producten die gebruikers in staat stellen ieder detail in muziek te horen.
Doelgroep(en)
Onze doelgroep (voornamelijk mannen, 35+) bestaat uit geluidpuristen; mensen die test reviews en specialistische audio pers lezen. Zij vinden het niet erg meer te betalen voor superieur geluid.