Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
909 Website
Opdrachtgever:
Loveland Events BV
Bureau:
LOLA Brand
Datum eerste publicatie:
09/05/2011
url:
http://www.r909.nl
Categorie:
Website
Social Media

Credits

Concept:
Marnix Bal (LOLA Brand)
Art Direction / Design:
Marnix Bal (LOLA Brand)
Copy / Redactie:
Marnix Bal (LOLA Brand)
Interaction Design:
Webspace Design
Technische realisatie:
Webspace Design


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Het festival 909 richt zich op een heel specifiek publiek dat pure techno waardeert. Speciaal voor de festivalwebsite van 909 is een unieke applicatie ontwikkeld die het authentieke gevoel van de TR-909 drumcomputer realistisch nabootst. Via ‘How To Use This Legend’ leert de websitebezoeker gemakkelijk een ritmesessie te bouwen. Het ritme kan vervolgens ook makkelijk  gedeeld worden  via Facebook. Niet alleen ervaart men hiermee de rush die het geeft om een eigen ritme te creëren, maar het daagt ook uit tot het delen met Facebookvrienden. Vrienden kunnen deze ritmes niet alleen beluisteren, maar ook verbeteren om het vervolgens op hun eigen Facebook pagina te posten. Wekelijks werden via Facebook de beste ritmes geselecteerd door een speciale jury van het evenement 909.
De online TR-909 ervaring zet zich daarna voort in een offline TR-909 beleving;
Winnaars kregen tickets voor het 909-festival waar techno artiesten geprogrammeerd stonden die tijdens het festival de authentieke drumcomputer gebruikten. Tevens maakten zij kans op de speciale upgrade naar VIP/Backstage bandjes. De drie beste beatbouwers kregen dit speciale polsbandje om, waarmee zij tijdens een optreden naar keuze vanuit de DJ booth konden meekijken. Zo zagen zij de TR-909 van dichtbij gebruikt worden door hun techno helden.
Voor/over product of dienst
In de lente van 2011 organiseerde Loveland Events voor het eerst een nieuw, kleinschalig technofestival genaamd 909. De naam van het evenement werd afgeleid van de allereerste drumcomputer: TR-909 van Roland, die in 1983 gelanceerd werd. De TR-909 wordt tegenwoordig gezien als de grondlegger van de hedendaagse technomuziek en is inmiddels een heus collectors item geworden. LOLA Brand bedacht en ontwikkelde de drumcomputer applicatie voor de website van het evenement.
Doelgroep(en)
(Techno) muziek liefhebbers, festivalgangers, in de leeftijd 20-30


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Het festival 909 richt zich op een heel specifiek publiek dat pure techno waardeert. Speciaal voor de festivalwebsite van 909 is een unieke applicatie ontwikkeld die het authentieke gevoel van de TR-909 drumcomputer realistisch nabootst. Via ‘How To Use This Legend’ leert de websitebezoeker gemakkelijk een ritmesessie te bouwen. Het ritme kan vervolgens ook makkelijk  gedeeld worden  via Facebook. Niet alleen ervaart men hiermee de rush die het geeft om een eigen ritme te creëren, maar het daagt ook uit tot het delen met Facebookvrienden. Vrienden kunnen deze ritmes niet alleen beluisteren, maar ook verbeteren om het vervolgens op hun eigen Facebook pagina te posten. Wekelijks werden via Facebook de beste ritmes geselecteerd door een speciale jury van het evenement 909.
De online TR-909 ervaring zet zich daarna voort in een offline TR-909 beleving;
Winnaars kregen tickets voor het 909-festival waar techno artiesten geprogrammeerd stonden die tijdens het festival de authentieke drumcomputer gebruikten. Tevens maakten zij kans op de speciale upgrade naar VIP/Backstage bandjes. De drie beste beatbouwers kregen dit speciale polsbandje om, waarmee zij tijdens een optreden naar keuze vanuit de DJ booth konden meekijken. Zo zagen zij de TR-909 van dichtbij gebruikt worden door hun techno helden.
Voor/over product of dienst
In de lente van 2011 organiseerde Loveland Events voor het eerst een nieuw, kleinschalig technofestival genaamd 909. De naam van het evenement werd afgeleid van de allereerste drumcomputer: TR-909 van Roland, die in 1983 gelanceerd werd. De TR-909 wordt tegenwoordig gezien als de grondlegger van de hedendaagse technomuziek en is inmiddels een heus collectors item geworden. LOLA Brand bedacht en ontwikkelde de drumcomputer applicatie voor de website van het evenement.
Doelgroep(en)
(Techno) muziek liefhebbers, festivalgangers, in de leeftijd 20-30