Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Tribe Facebook Applicatie
Opdrachtgever:
Loveland Events
Bureau:
LOLA Brand BV
Datum eerste publicatie:
21/03/2011
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Marnix Bal (LOLA Brand)
Art Direction / Design:
Marnix Bal (LOLA Brand)
Copy / Redactie:
Marnix Bal (LOLA Brand)
Interaction Design:
Quince Amsterdam BV
Technische realisatie:
Quince Amsterdam BV


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Op 13 augustus 2011 vond de zesde editie van Loveland Festival plaats in het Sloterpark te Amsterdam. LOLA Brand bedacht en ontwikkelde voor dit festival de Tribe-Facebook applicatie en de bijbehorende Tribe-Treatment.
Ticketholders van het festival konden op de Tribe-Facebook applicatie een Tribe aanmaken nadat zij de Loveland Facebookpagina hadden 'geliked'.  Vervolgens werd er een bericht op de timeline van de desbetreffende Facebookgebruiker geplaatst die ertoe diende om vrienden van deze gebruiker te werven voor zijn/haar Tribe. Ook voor deze vrienden gold dat zij eerst een ticket diende aan te schaffen alvorens zij zich met de ticketcode bij de Tribe konden voegen. Zodra een groep van 10 vrienden zich op deze wijze verzameld had, was de Tribe compleet en dit gaf de groep het recht op een Tribe Treatment, tijdens het Loveland Festival.
Deze Tribe Treatment vormde het offline resultaat en werd tijdens het Loveland Festival ter beschikking gesteld. De Tribe-Treament betekende kortweg een upgrade van de festival beleving middels een aantal extra (gratis) services, zoals een kluisje, ontvangstdrankje en toegang tot een eigen Tribe (VIP area) met eigen bar, relaxruimte en hostess.
In totaal was er op het festival ruimte voor 60 tribes bestaande uit 10 personen.
Voor/over product of dienst
De Tribe Treatment in combinatie met de Tribe Facebook applicatie gaf de festivalganger de mogelijkheid om zijn/haar festival ervaring te upgraden.  De Tribe applicatie geldt als een online marketingactie, die offline gevolg werd gegeven middels de Tribe Treatment tijdens Loveland Festival.
Een van de leukste features was dat je op Facebook kon zien welke mensen in de verschillende tribes zaten, en verder waren de directe  Facebookvrienden  goed zichtbaar, deze stonden bovenaan waardoor bezoekers snel getriggerd werden om eventueel ook de toe te treden tot de tribe. Daarnaast ontstonden er leuke competities tussen de verschillende tribes in wie zijn tribe als eerste vol had!
Doelgroep(en)
Festivalbezoekers, in de leeftijd van 25-35, early adaptors