Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vodafone - The Voice of Holland
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
OMD Nederland/TalpaMedia/RTL Nederland/IceMobile
Datum eerste publicatie:
20/09/2011
url:
http://212.204.199.25/awards/spinawards/vodafone_tvoh_thuiscoach/
Categorie:
Media-Inzet
Crossmedia

Credits

Concept:
Bas Redhead (Vodafone), Sjoerd Demaret (Talpa Media), Michiel Dieperink (OMD), Arthur Clement (RTL Nederland), Julien Rappy (IceMobile)
Art Direction / Design:
Vodafone/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile/OMD Nederland
Copy / Redactie:
Vodafone/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile/OMD Nederland
Interaction Design:
Vodafone/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile/OMD Nederland
Technische realisatie:
Vodafone/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile/OMD Nederland
Account:
Sjoerd Demaret (Talpa Media), Arthur Clement (RTL Nederland), Julien Rappy (IceMobile), Michiel Dieperink (OMD Nederland)
Verantwoordelijk bij klant:
Bart Hofker, Willem-Albert Bol, Bas Redhead


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Het is 2010 en mobiel internet bevindt zich op een tipping point. Vodafone wil zich profileren als dé aanbieder van mobiel internet. Voor mediabureau OMD de taak om mobiel internet toegankelijk en laagdrempelig onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. Het resultaat is The Voice of Holland, de meest interactieve talentenshow ooit. Het succes is enorm. Voor seizoen 2 is er een nieuwe uitdaging: taking it to the next level. De interactiviteit moet nog grootser en nog meeslepender worden. Het antwoord wordt gevonden in de Thuiscoach, een app die de kijker een nog completere en intensievere second screen ervaring biedt. TV en mobiel zijn hierin volledig geïntegreerd, tijdens de liveshows zelfs in realtime. De overtreffende trap is gevonden, het succes is wederom overweldigend!
Voor/over product of dienst
Vodafone is een toonaangevende speler binnen de mobiele telecombranche. Innovatie zit in het DNA van het bedrijf en dient tot uitdrukking te komen in alle activiteiten die Vodafone onderneemt. De focus van Vodafone met The Voice of Holland ligt op mobiel internet. Vodafone wil zich profileren als DE aanbieder van mobiel internet.
Doelgroep(en)
De penetratie van mobiel internet neemt snel toe. We blijven ons daarom breed richten op de Nederlandse bevolking. Vodafone wil Nederland ook met seizoen 2 inspireren en faciliteren in het gebruik van mobiel internet. Nederland moet niet alleen verliefd worden op data, Nederland moet gaan houden van data!


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Het is 2010 en mobiel internet bevindt zich op een tipping point. Vodafone wil zich profileren als dé aanbieder van mobiel internet. Voor mediabureau OMD de taak om mobiel internet toegankelijk en laagdrempelig onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. Het resultaat is The Voice of Holland, de meest interactieve talentenshow ooit. Het succes is enorm. Voor seizoen 2 is er een nieuwe uitdaging: taking it to the next level. De interactiviteit moet nog grootser en nog meeslepender worden. Het antwoord wordt gevonden in de Thuiscoach, een app die de kijker een nog completere en intensievere second screen ervaring biedt. TV en mobiel zijn hierin volledig geïntegreerd, tijdens de liveshows zelfs in realtime. De overtreffende trap is gevonden, het succes is wederom overweldigend!
Voor/over product of dienst
Vodafone is een toonaangevende speler binnen de mobiele telecombranche. Innovatie zit in het DNA van het bedrijf en dient tot uitdrukking te komen in alle activiteiten die Vodafone onderneemt. De focus van Vodafone met The Voice of Holland ligt op mobiel internet. Vodafone wil zich profileren als DE aanbieder van mobiel internet.
Doelgroep(en)
De penetratie van mobiel internet neemt snel toe. We blijven ons daarom breed richten op de Nederlandse bevolking. Vodafone wil Nederland ook met seizoen 2 inspireren en faciliteren in het gebruik van mobiel internet. Nederland moet niet alleen verliefd worden op data, Nederland moet gaan houden van data!