Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Test-Aankoop
Opdrachtgever:
Test-Achat
Bureau:
Emakina
Datum eerste publicatie:
30/09/2011
url:
http://www.50advocaten.be/
Categorie:
Crossmedia

Credits



Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Test-Aankoop (TA), leeft alleen op abonnementen. Hun push recruitment strategie is minder effectief om nieuwe profielen aan te trekken. En TA wordt alleen als een tijdschrift gezien. Challenge: Het aantrekken van nieuwe, jongere abonnees
Oplossing:"Let's not say TA is useful, let's prove it". Een pull-strategie die gratis advocaat advies aanbiedt, waardoor 50 advocaten zaken uitnemen, de burgers advies geven en hen verdedigen.
Uitvoering: De campagne maakte gebruik van on & off-line touchpoints, (virale video, e-mailing, banner, social media,…), die de consument naar de website duwde om klachten te posten, en het dan op Facebook te delen. Na het sloten van de zaak stelde TA voor, lid te worden om van hetzelfde service het hele jaar te genieten.
Resultaten: Meer dan 3500 klachten geschreven door prospecten na 4 weken. 8 maanden later, dankzij het steunen van de mond-tot-mond en het gebruik van Facebook  en Adwords (geen reclame-ondersteuning meer), bereikte TA 12.000 klachten.
Een verbazingwekkend succespercentage van 20%, wat betekent 2.400 nieuwe abonnees.
Voor/over product of dienst
Test-Aankoop is de belangrijkste Belgische onafhankelijke non-profit consumentenorganisatie.  Samen met haar buitenlandse partnerverenigingen behartigt het de belangen van meer dan 450.000 leden in Europa en in Brazilië. De organisatie leeft vooral van abonnementen voor zijn tijdschriften, maar is al lang veel meer dan uitgever van een magazine voor de consument. Deze perceptie leefde echter nog sterk in de markt en het was tijd om ze te veranderen. En hun push recruitment strategie, vooral gebaseerd op DM acties, bleek steeds minder efficient om nieuwe leden aan te trekken.
Het team kreeg de vraag om met een alternatief voor de dag te komen.
Doelgroep(en)
Nieuwe en bestaande leden, met het objectief jongeren aan te trekken