Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hoe Latino ben jij?
Opdrachtgever:
KLM
Bureau:
Eigen Fabrikaat / DDB Groep
Datum eerste publicatie:
25/10/2011
url:
http://stage.ebuilders.nl/klm/20120228_klmnl_latino_campaign_lp/index.html
Categorie:
Content
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Stefan Ebbeng, Lesley van den Brink
Art Direction / Design:
Peter Scholtens
Copy / Redactie:
Marthijn Klopper
Technische realisatie:
Caviar Unlimited, ebuilders, Yellowfizz
Account:
Michael Vers
Verantwoordelijk bij klant:
Anna Ketting, Koen Spiers, Marieke Honig, Paul Sluis, Roy Scheerder, Simonette Verwoest, Wieke Vrielink


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Vliegverbindingen verbeteren, reizen wordt efficiënter en veel verre bestemmingen worden makkelijker bereisbaar voor bezoekers. Het is dan ook steeds gebruikelijker voor vakantiegangers om een verre bestemming te kiezen. KLM faciliteert dit door haar netwerk continu uit te breiden. Najaar 2011 introduceert zij vier nieuwe bestemmingen in Latijns-Amerika: Rio de Janeiro, Buenos Aires, Havana en Punta Cana. Om deze nieuwe bestemmingen onder de aandacht te brengen is een online campagne ontwikkeld ter inspiratie van ‘leisure’ reizigers met een interesse in intercontinentale bestemmingen: “Hoe Latino ben jij?”. Gedurende de actieperiode zijn de nieuwe bestemmingen voordelig te boeken. In een Facebook quiz met vier echte locals zijn bezoekers middels inspirerende content ondergedompeld in de diversiteit die de bestemmingen te bieden hebben. In dit proces maakten geïnspireerde bezoekers kans op gratis tickets naar de Latijns-Amerikaanse bestemming van hun voorkeur.
Voor/over product of dienst
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) is met ruim 33.000 medewerkers wereldwijd actief. KLM onderscheidt zich t.o.v. de concurrentie door o.a. in te zetten op uitstekende klantenservice, een groot internationaal netwerk en het bieden van scherpe tarieven. Deze campagne had tot doel om een uitbreiding van het netwerk in Latijns-Amerika te communiceren en de KLM merkbelofte 'Een reis vol inspiratie' verder te laden.
Doelgroep(en)
We richten ons op de brede groep leisure reizigers, tussen de 25 – 55 jaar oud, met een bovenmatige interesse in (zomer) reizen en intercontinentale bestemmingen. Het is een groep die in zijn overweging verder kijkt dan de prijs alleen bij het boeken van een vliegticket. Gunstige vertrektijden, directe vluchten zonder overstap en comfort aan boord zijn voor hen minstens zo belangrijk. Ze gaan niet iedere week naar een verre bestemming dus de reis ernaar toe mag voor hen ook al een beetje als vakantie voelen. Uiteraard wordt de bestaande, trouwe klantenbase van KLM in de campagne meegenomen.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Vliegverbindingen verbeteren, reizen wordt efficiënter en veel verre bestemmingen worden makkelijker bereisbaar voor bezoekers. Het is dan ook steeds gebruikelijker voor vakantiegangers om een verre bestemming te kiezen. KLM faciliteert dit door haar netwerk continu uit te breiden. Najaar 2011 introduceert zij vier nieuwe bestemmingen in Latijns-Amerika: Rio de Janeiro, Buenos Aires, Havana en Punta Cana. Om deze nieuwe bestemmingen onder de aandacht te brengen is een online campagne ontwikkeld ter inspiratie van ‘leisure’ reizigers met een interesse in intercontinentale bestemmingen: “Hoe Latino ben jij?”. Gedurende de actieperiode zijn de nieuwe bestemmingen voordelig te boeken. In een Facebook quiz met vier echte locals zijn bezoekers middels inspirerende content ondergedompeld in de diversiteit die de bestemmingen te bieden hebben. In dit proces maakten geïnspireerde bezoekers kans op gratis tickets naar de Latijns-Amerikaanse bestemming van hun voorkeur.
Voor/over product of dienst
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) is met ruim 33.000 medewerkers wereldwijd actief. KLM onderscheidt zich t.o.v. de concurrentie door o.a. in te zetten op uitstekende klantenservice, een groot internationaal netwerk en het bieden van scherpe tarieven. Deze campagne had tot doel om een uitbreiding van het netwerk in Latijns-Amerika te communiceren en de KLM merkbelofte 'Een reis vol inspiratie' verder te laden.
Doelgroep(en)
We richten ons op de brede groep leisure reizigers, tussen de 25 – 55 jaar oud, met een bovenmatige interesse in (zomer) reizen en intercontinentale bestemmingen. Het is een groep die in zijn overweging verder kijkt dan de prijs alleen bij het boeken van een vliegticket. Gunstige vertrektijden, directe vluchten zonder overstap en comfort aan boord zijn voor hen minstens zo belangrijk. Ze gaan niet iedere week naar een verre bestemming dus de reis ernaar toe mag voor hen ook al een beetje als vakantie voelen. Uiteraard wordt de bestaande, trouwe klantenbase van KLM in de campagne meegenomen.