Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Amsterdammertjes actie
Opdrachtgever:
AEGON
Bureau:
THEY
Datum eerste publicatie:
16/05/2011
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
THEY
Art Direction / Design:
THEY
Copy / Redactie:
THEY
Interaction Design:
Momkai
Technische realisatie:
Momkai, DPPLR, J.u.i.c.e. promotions
Account:
AEGON
Verantwoordelijk bij klant:
Jan Driessen, Marcel Evertsen, Esther Oostrom


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Sinds 2008 was AEGON hoofd- en shirtsponsor van Ajax. Van het landelijk sympathieke schaatsen, stapte AEGON over naar het lokale Ajax; een club met fervente aanhangers, maar ook felle tegenstanders. Het dertigste landskampioenschap werd aangegrepen voor een actie die vooral sympathie moest opwekken en voetbalfans moest betrekken bij het merk AEGON.
 
Het dertigste kampioenschap van Ajax, de derde ster op het shirt. De dag nadat de titel een feit was organiseerde hoofdsponsor AEGON een jacht naar limited edtion 3-sterren Ajax shirts. Elk half uur werden er via Facebook en Twitter hints gegeven over de locaties van de betreffende Amsterdammertjes. Ajax-Fans reden van de Bijlmer naar Noord en van Rinus Michels’ geboortestraat naar het Olympisch Stadion.
 
Met minimale middelen werd in een zeer korte tijd een groot resultaat behaald. Zonder de campagne via massamedia aan te jagen, stond in één enkele dag het sponsorschap van Ajax op een positieve manier op de kaart. Aan het einde van de dag: 14 dolgelukkige winnaars en een verdubbeling van de AEGON fans op Facebook, waardoor AEGON in de top 15 van Nederlandse merken op Facebook kwam.
Voor/over product of dienst
AEGON biedt financiële oplossingen voor ieder moment in het leven en is één van ’s werelds grootste beursgenoteerde verzekeraars. AEGON biedt onder andere pensioenen, lijrente, levensverzekeringen, spaarrekeningen en hypotheken. Met ingang van seizoen 2008 - 2009 is AEGON hoofd- en shirtsponsor van Ajax.
Doelgroep(en)
Voetbalfans