Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
HitchLiker
Opdrachtgever:
Verkeersschool United
Bureau:
Draftfcb
Datum eerste publicatie:
06/12/2011
url:
http://www.facebook.com/hitchlikerlelystad
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Norman Groenewegen, Pepijn Spanjerberg
Art Direction / Design:
Pepijn Spanjerberg
Copy / Redactie:
Norman Groenewegen
Technische realisatie:
Pepijn Spanjerberg, Norman Groenewegen
Verantwoordelijk bij klant:
Jean Paul van Veen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Verkeersscholen werven van oudsher klanten door gratis proeflessen aan te bieden. Maar wat doe je als de drempel om een proefles te nemen voor de huidige generatie blijkbaar te hoog is?
 
Dan bied je ze geen proefles maar een lift aan. 
 
Verkeersschool United startte HitchLiker: een ‘lifters’-actie waarbij jongeren zonder rijbewijs zichzelf een lift geven. Waar ze ook naartoe willen. In plaats van de bus pakken ze gewoon de (les)auto.
 
Door United op Facebook te liken, word je een HitchLiker. Je ziet dan vanzelf via een bericht op je Facebook pagina wanneer de lesauto gaat rijden. En kun je direct reageren om te laten weten waar je staat te wachten. Doe je dat als éérste, dan komt de lesauto voorrijden en mag jij achter het stuur gaan zitten. 
 
Zo maak je als HitchLiker op een hele laagdrempelige manier kennis met de rijinstructeur van Verkeersschool United. Je krijgt bovendien aan het eind van je ritje naar de bestemming van je keuze, een tegoedbon voor een gratis proefles van 1,5 uur.
 
Binnen 3 weken stapten 21 lifters in, waarvan er uiteindelijk 4 klant werden die allemaal tekenden voor een 30-lessen pakket! En zo kreeg de net naar Lelystad verhuisde verkeersschool veel (naams)bekendheid.
Voor/over product of dienst
Verkeersschool United is een eenmansbedrijf dat diverse rijopleidingen aanbiedt. De belangrijkste bron van inkomsten zijn de autorijlessen, die bij voorkeur per 15 lessen of meer worden geboekt.
Doelgroep(en)
Jongeren in Lelystad zonder rijbewijs. Door te focussen op scholieren van rond de 18 vergroten we de kans dat ze nog geen rijbewijs hebben, maar wel met de gedachte spelen om er een te gaan halen.