Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Heineken, de gangmaker op Social Media
Opdrachtgever:
Heineken
Bureau:
Boomerang Create
Datum eerste publicatie:
01/09/2011
url:
http://www.facebook.com/heineken
Categorie:
Social Media
Content

Credits

Concept:
Boomerang Create, Social Media Team Heineken (wisselend)
Art Direction / Design:
Jordi van de Bovenkamp
Copy / Redactie:
Jordi van de Bovenkamp
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
nvt
Account:
Alexander Veltman
Verantwoordelijk bij klant:
Rob van Griensven, Mark van Rossem, Paul Tholen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In het begin van 2011 heeft Heineken ism Social Embassy haar Social Media strategie bepaald. Heineken moest als gangmaker op Facebook deel uit gaan maken van de conversatie en daarmee 'Always On' zijn voor haar fans. Met dagelijkse posts die inhaken op de actualiteit en lopende campagnes. Boomerang Create is gevraagd om invulling te geven aan deze strategie en om Heineken te voorzien van content voor haar social media kanalen.
Voor/over product of dienst
Heineken Bier.
Heineken helpt consumenten maximaal plezier te beleven met het beste bier. Het merk richt zich op de jonge mannen die het alles uit het leven willen halen: ze zijn doelgericht, modern, spontaan en stijlbewust. Hun gedrag inspireert anderen, waardoor Heineken samen met hen de rol van gangmaker pakt in elke situatie. Merkwaarden: groots, optimistisch en innovatief.
Doelgroep(en)
Man, 18 - 35 jaar, landelijk, (potentiële) Heineken drinkers en -fans


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
In het begin van 2011 heeft Heineken ism Social Embassy haar Social Media strategie bepaald. Heineken moest als gangmaker op Facebook deel uit gaan maken van de conversatie en daarmee 'Always On' zijn voor haar fans. Met dagelijkse posts die inhaken op de actualiteit en lopende campagnes. Boomerang Create is gevraagd om invulling te geven aan deze strategie en om Heineken te voorzien van content voor haar social media kanalen.
Voor/over product of dienst
Heineken Bier.
Heineken helpt consumenten maximaal plezier te beleven met het beste bier. Het merk richt zich op de jonge mannen die het alles uit het leven willen halen: ze zijn doelgericht, modern, spontaan en stijlbewust. Hun gedrag inspireert anderen, waardoor Heineken samen met hen de rol van gangmaker pakt in elke situatie. Merkwaarden: groots, optimistisch en innovatief.
Doelgroep(en)
Man, 18 - 35 jaar, landelijk, (potentiële) Heineken drinkers en -fans