Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Tata Steel
Opdrachtgever:
Tata Steel, IJmuiden
Bureau:
YoungWorks
Datum eerste publicatie:
07/12/2011
url:
http://tata.yb.nl/game/index.html
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Cees Dingler, Ivar de Jong, Anne Elise Wijtman
Art Direction / Design:
Cees Dingler, Klaas Wijnberg
Interaction Design:
Yellow Bird
Technische realisatie:
Yellow Bird en Rik Spruijt
Account:
Juliette van den Ouweland, Arco Bregman
Verantwoordelijk bij klant:
Eric de Mink


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Tata Steel wil af van haar roestige imago onder vmbo'ers en duidelijk maken dat het een milieubewust bedrijf is. Om op een aantrekkelijke manier een eerste rondleiding te geven wordt er een 360 graden video gemaakt met een extra game dimensie: tijdens het rijden kan de bezoeker door de 'drag' functie om zich heen kijken en gelijkertijd punten verzamelen door recyclemateriaal aan de magneet te klikken. Een pistool levert punten op. Een fles afwasmiddel natuurlijk niet. Het delen spreekt voor zich.
Voor/over product of dienst
De 360 film is een van de wervingsmiddelen voor de 3 beroepsopleidingen van Tata Steel (Procestechniek, Elektrotechniek en Werktuigbouwkunde), in opdracht van de afdeling Recruitment. http://www.tatasteeljobs.nl/vmbo-en-beroepsopleidingen.html
Doelgroep(en)
3e en 4e jaars vmbo-leerlingen.