Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Pearle Captcha
Opdrachtgever:
Pearle Opticiens
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
21/11/2011
url:
http://www.pearle.nl/nl_NL/oogmeting/deskundige-oogmeting
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Ernst Jan van Rossen, Matthijs Slot
Art Direction / Design:
Matthijs Slot, Twan Rijven, Benjamin Leleu
Copy / Redactie:
Ernst Jan van Rossen
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Twan Rijven, Benjamin Leleu
Account:
Joeri Bakker
Verantwoordelijk bij klant:
Keimpe Veldboom


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Pearle introduceerde de meest moeilijk leesbare ‘captcha’ van Nederland. (Een ‘captcha’ is een vaak lastig leesbare afbeelding die een websitebezoeker handmatig moet overtypen). In de Pearle captcha stond een onleesbare tekst die langzaamaan leesbaar werd. Pas na enkele seconden werd de captcha onthuld en kon de bezoeker lezen wat er stond: ‘tijd voor een oogmeting?’ en verscheen het logo van Pearle boven de captcha.

De Pearle captcha had overigens nog een extra functie: door op het logo te klikken kon meteen online een afspraak worden gemaakt voor een oogmeting bij een Pearle opticien.
Voor/over product of dienst
Pearle heeft door haar deskundigheid, service en brede assortiment voor iedereen een betaalbare zicht oplossing op maat.
Doelgroep(en)
Pearle heeft voor iedereen een zichtoplossing, doelgroep voor deze campagne was alle bezoekers met een zichtafwijking.