Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Kinderarbeid. Dat pikken we niet!
Opdrachtgever:
Unicef Nederland
Bureau:
Roorda Reclamebureau
Datum eerste publicatie:
20/11/2011
url:
http://www.linkmetjusuf.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Joeri Jansen
Art Direction / Design:
Joeri Jansen
Copy / Redactie:
Edward van Tilburg
Interaction Design:
Davidson Lopes, Preetam Slot, Merlijn Hoek
Technische realisatie:
Preetam Slot
Account:
Judit de Graaff, Marguerite de Keijzer
Verantwoordelijk bij klant:
Heske Verburg


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De uitdaging: Hoe breng je Nederlanders in actie voor een probleem dat heel ‘ver van mijn bed’ is? De oplossing: Stimuleer de verontwaardiging over kinderarbeid door het dichtbij te brengen en te tonen hoe vanzelfsprekend het eigenlijk is om in actie te komen. Voor de tv-campagne legden we met een verborgen camera vast hoe Nederlanders reageren als ze in hun eigen omgeving met kinderarbeid worden geconfronteerd. Radio, pre-rolls, banners en bioscoopreclame zorgden ook voor brede awareness. We trapten de campagne af met een actieweek op RTL Boulevard en Radio538. In de uitzending lieten we zien en horen dat ook bekende Nederlanders kinderarbeid niet pikken en de presentatoren riepen op te sms’en waarmee je UNICEF kon steunen in hun strijd tegen kinderarbeid.
Op LinkedIn maakten we een profiel aan voor Jusuf, een 14-jarige mijnwerker uit Burkina Faso. Hiermee bezochten we profielpagina’s van LinkedIn leden. Zodoende werd Jusuf  zichtbaar in ‘Wie heeft uw profiel bekeken’. Op de homepage van LinkedIn plaatsten we een soortgelijke banner: ‘Uw profiel is het vaakst bezocht door Jusuf Ad Assalia’. Met beide acties verleiden we LinkedIn leden tot een tegenbezoek aan Jusuf’s profiel of de actiesite en zo kennis te maken met het gezicht van kinderarbeid.
Voor/over product of dienst
UNICEF is de kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties en ziet erop toe dat het internationale Verdrag voor de Rechten van het Kind overal ter wereld wordt gerespecteerd en nageleefd. Want alle kinderen moeten kind kunnen zijn.
Door krachten te bundelen, talenten te verbinden en mensen te mobiliseren verbetert  UNICEF de leefomgeving van kinderen met goede voeding, gezondheidszorg, bescherming, schoon water en onderwijs.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders.