Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Online Guerrilla
Opdrachtgever:
Mercedes Benz Bedrijfswagens
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
08/04/2011
url:
http://reclamefestivals.nl/onlineguerrilla/
Categorie:
Online Campagne
Media-Inzet

Credits

Concept:
Ed van Bennekom, Jasper Diks
Art Direction / Design:
Ed van Bennekom
Copy / Redactie:
Jasper Diks
Account:
Willemijn Reuvers
Verantwoordelijk bij klant:
gerard van Os, Lisette Zuidam


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Om ondernemers te laten inzien dat een Sprinter niet zo duur is als ze denken hebben we bestelwagens van de concurrenten op Marktplaats te koop aangeboden. In de op het eerste gezicht normale foto's in de advertenties stond telkwens op de achtergrond een gloednieuwe Sprinter geparkeerd me daarop de tekst:" De Nieuwe Sprinter heeft u al v.a. 19.800 euro." Wanneer het telefoonnummer van de adverteerder werd gebeld hoorde je een woedende voicemail van de zogenaamde eigenaar die je doorverwees naar de Mercedes-Benz dealer. Wanneer een e-mail werd verstuurd ontving men een autoreply van de boze autoverkoper met een link naar de Mercedes-Benz website.
Voor/over product of dienst
De Sprinter is veel betaalbaarder dan men denkt. Sterker nog de Sprinter kan zich qua prijs prima meten met de concurrentie. In plaats van de Sprinter te promoten hebben we advertenties op Marktplaats geplaatst met bestelwagens van de twee belangrijkste concurrenten. Op het eerste gezicht lijken dit hele normale advertenties maar wanneer je de foto’s bekijkt zie je steeds een Sprinter op de achtergrond met op de zijkant de boodschap dat je beter af bent met de nieuwe Sprinter.
Doelgroep(en)
Mkb-ondernemers en wagenparkbeheerders met (grote) bestelwagens.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Om ondernemers te laten inzien dat een Sprinter niet zo duur is als ze denken hebben we bestelwagens van de concurrenten op Marktplaats te koop aangeboden. In de op het eerste gezicht normale foto's in de advertenties stond telkwens op de achtergrond een gloednieuwe Sprinter geparkeerd me daarop de tekst:" De Nieuwe Sprinter heeft u al v.a. 19.800 euro." Wanneer het telefoonnummer van de adverteerder werd gebeld hoorde je een woedende voicemail van de zogenaamde eigenaar die je doorverwees naar de Mercedes-Benz dealer. Wanneer een e-mail werd verstuurd ontving men een autoreply van de boze autoverkoper met een link naar de Mercedes-Benz website.
Voor/over product of dienst
De Sprinter is veel betaalbaarder dan men denkt. Sterker nog de Sprinter kan zich qua prijs prima meten met de concurrentie. In plaats van de Sprinter te promoten hebben we advertenties op Marktplaats geplaatst met bestelwagens van de twee belangrijkste concurrenten. Op het eerste gezicht lijken dit hele normale advertenties maar wanneer je de foto’s bekijkt zie je steeds een Sprinter op de achtergrond met op de zijkant de boodschap dat je beter af bent met de nieuwe Sprinter.
Doelgroep(en)
Mkb-ondernemers en wagenparkbeheerders met (grote) bestelwagens.