Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Randstad Big Boss is watching you
Opdrachtgever:
Randstad
Bureau:
Publicis
Datum eerste publicatie:
12/08/2011
url:
http://www.onzearchiefkast.nl/bigboss
Categorie:
Social Media
Media-Inzet

Credits

Concept:
Marcel Hartog, Jeroen van Zwam, Mathijs Boonstra, Arnout Robbe, Paul Wagemaker
Art Direction / Design:
Jeroen van Zwam
Copy / Redactie:
Marcel Hartog
Technische realisatie:
Francisco Rodriguez Bouzas
Account:
Gwen Hanrath, Martine de Kock
Verantwoordelijk bij klant:
Dani


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Als ceo van de toekomst kun je niet vroeg genoeg beginnen met je carrière. Daarom komt Randstad  met studentenwerk dat niet misstaat op je cv.  Dit soort opportunities is natuurlijk alleen weggelegd voor de echte draufgängers  van het studentengilde. We bedachten een plannetje om deze high-potentials te lokaliseren . Sterker nog, uit hun tent te lokken. Met als bijkomend voordeel: het kost niks.
De strebers die we zoeken zitten natuurlijk op LinkedIn. Nieuwsgierigheid en paranoia zijn belangrijke eigenschappen voor machthebbers in spé.
Deze studenten checken regelmatig who’s viewed your profile.
Dan zit daar ineens een grote meneer uit het bedrijfsleven tussen: Jeroen Muller, directeur bij Randstad Nederland. Daar wil je dan natuurlijk meer van weten, dus je checkt zijn profiel. Om vervolgens in z’n status  te lezen dat hij op zoek is naar studenten die nu al bezig zijn met hun carrière. En bijvoorbeeld checken wie hun profiel bekeken heeft.  Zoals jij dus… Vervolgens  vraagt hij je te connecten en dat gebeurde.
Wat we gedaan hebben is niet meer dan profielen van studenten bekijken met daarbij een kleine statusaanpassing. We hebben dus geen irritante uitnodigingen of berichten gestuurd en mensen direct op relevante wijze geconfronteerd met hun eigen ambitie.
Voor/over product of dienst
Randstad Student is een nieuw label binnen de Randstad organisatie. Het label richt zich specifiek op studenten en voorziet daarmee in de groeiende vraag naar hoger opgeleid personeel dat flexibel inzetbaar is. Randstad heeft al jaren een groot aanbod van studentenbanen, maar werd niet specifiek herkend als studentenwerkgever. Met Randstad Student wordt de student op een eigen toon aangesproken en wordt er met name via digitale middelen gecommuniceerd.
De studentenbanen zijn ingedeeld in een aantal categorien, wij richtten ons op de categorie CV Bouwen waar de focus ligt op high potentials voor baantjes in de top van het bedrijfsleven.
Doelgroep(en)
Randstad Student gaat over studentenwerk; met deze specifieke actie richtten we ons op ambitieuze studenten die goed passen bij de propositie ‘CV bouwen’. Dit zijn ambitieuze studenten in de laatste fase van hun studie die op zoek zijn naar relevante werkervaring.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Als ceo van de toekomst kun je niet vroeg genoeg beginnen met je carrière. Daarom komt Randstad  met studentenwerk dat niet misstaat op je cv.  Dit soort opportunities is natuurlijk alleen weggelegd voor de echte draufgängers  van het studentengilde. We bedachten een plannetje om deze high-potentials te lokaliseren . Sterker nog, uit hun tent te lokken. Met als bijkomend voordeel: het kost niks.
De strebers die we zoeken zitten natuurlijk op LinkedIn. Nieuwsgierigheid en paranoia zijn belangrijke eigenschappen voor machthebbers in spé.
Deze studenten checken regelmatig who’s viewed your profile.
Dan zit daar ineens een grote meneer uit het bedrijfsleven tussen: Jeroen Muller, directeur bij Randstad Nederland. Daar wil je dan natuurlijk meer van weten, dus je checkt zijn profiel. Om vervolgens in z’n status  te lezen dat hij op zoek is naar studenten die nu al bezig zijn met hun carrière. En bijvoorbeeld checken wie hun profiel bekeken heeft.  Zoals jij dus… Vervolgens  vraagt hij je te connecten en dat gebeurde.
Wat we gedaan hebben is niet meer dan profielen van studenten bekijken met daarbij een kleine statusaanpassing. We hebben dus geen irritante uitnodigingen of berichten gestuurd en mensen direct op relevante wijze geconfronteerd met hun eigen ambitie.
Voor/over product of dienst
Randstad Student is een nieuw label binnen de Randstad organisatie. Het label richt zich specifiek op studenten en voorziet daarmee in de groeiende vraag naar hoger opgeleid personeel dat flexibel inzetbaar is. Randstad heeft al jaren een groot aanbod van studentenbanen, maar werd niet specifiek herkend als studentenwerkgever. Met Randstad Student wordt de student op een eigen toon aangesproken en wordt er met name via digitale middelen gecommuniceerd.
De studentenbanen zijn ingedeeld in een aantal categorien, wij richtten ons op de categorie CV Bouwen waar de focus ligt op high potentials voor baantjes in de top van het bedrijfsleven.
Doelgroep(en)
Randstad Student gaat over studentenwerk; met deze specifieke actie richtten we ons op ambitieuze studenten die goed passen bij de propositie ‘CV bouwen’. Dit zijn ambitieuze studenten in de laatste fase van hun studie die op zoek zijn naar relevante werkervaring.