Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Destroy Your Jeans
Opdrachtgever:
Zeeman
Bureau:
Persuade Brand Interaction
Datum eerste publicatie:
22/08/2011
url:
http://www.zeeman.com/destroy-nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Ruud van Esch, Maarten Schets, Jeroen Tebbe
Art Direction / Design:
Maarten Schets
Copy / Redactie:
Ruud van Esch
Technische realisatie:
Freshheads, Spread Motion
Account:
Linda van der Velden-Ruijs
Verantwoordelijk bij klant:
Jacques van der Bom


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Fashion winkels hangen vol peperdure destroyed jeans. Terwijl je die net zo goed zelf kunt maken. Zeeman presenteert Destroy Your Jeans; een paar simpele technieken waarmee je een goedkope Zeeman jeans verslijt, verkleurt en vermaakt tot je eigen destroyed jeans. Een outdoorcampagne daagt de doelgroep uit. Een microsite met voorbeelden, instructies en de officiële technieken inspireert de doelgroep om zelf aan de slag te gaan. De reacties zijn massaal: blogs, kranten, radio, tijdschriften, Twitter en Facebook gaan aan de haal met Destroy Your Jeans. De boodschap wordt direct begrepen: destroyed jeans hoeven niet duur te zijn.
Voor/over product of dienst
Zeeman als merk. Secundair het jeans assortiment van Zeeman.
Doelgroep(en)
Eigentijdse jongeren en hun moeders.