Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Kleur de zomer van 2012
Opdrachtgever:
wehkamp.nl
Datum eerste publicatie:
12/08/2011
url:
http://www.facebook.com/wehkampnl
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
wehkamp.nl
Art Direction / Design:
YellowFizz
Copy / Redactie:
wehkamp.nl
Interaction Design:
YellowFizz
Technische realisatie:
YellowFizz
Verantwoordelijk bij klant:
Alwin Snippe


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
wehkamp.nl wil graag de betrokkenheid met haar klanten verhogen, leren van haar klanten en interactie hebben met haar klanten via social media. Daarom hebben we gekozen voor een unieke co-creatie campagne.
Voor/over product of dienst
wehkamp.nl is via een ontwerpwedstrijd op Facebook op zoek gegaan naar nieuw, jong designtalent in Nederland. Kinderen tussen de 6 en 12 jaar werden uitgedaagd om de nieuwe kinderbadmode van het volgende seizoen te ontwerpen. Met behulp van een kleurplaat kon het ontwerp voor een bikini, badpak of zwembroek worden ingezonden, waarna de vakjury de beste vijf ontwerpen heeft genomineerd. De genomineerde ontwerpen werden van 30 september tot 12 oktober via de Facebookpagina van wehkamp.nl tentoongesteld. Gedurende deze periode kon er gestemd worden op 1 van de finalisten. De winnares is bij het hele productieproces betrokken geweest en nu is het wachten op het badseizoen 2012, want dan wordt in onze eigen webshop de winnende bikini verkocht. Ook wint de winnares een geheel verzorgd dagje strand met de klas incl. het winnende item voor alle dames in de klas en een zwembroek voor alle jongens.
Doelgroep(en)
Marketingdoelgroep: moeders
De potentiële kopers van badkleding voor kinderen zijn moeders.

Communicatiedoelgroep: moeders & kinderen
Om kinderen in de leeftijdscategorie 6 t/m 12 jaar te benaderen hebben we onze communicatie gericht op moeders en kinderen zelf.