Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Muziek voor elk moment
Opdrachtgever:
KPN
Bureau:
Energize | Code d'Azur
Datum eerste publicatie:
04/01/2012
url:
http://www.facebook.com/kpn?sk=app_284260504955681
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Eelco Anneveldt, Richard de Jong, Sjoerd Goderie, Chung Hwa Chao (strategie)
Art Direction / Design:
Frank Borsboom, Paul Duijser
Copy / Redactie:
Eelco Anneveldt
Interaction Design:
Michiel Meiberg
Technische realisatie:
Marlu Groen, Nazario Pulido, Robert-Jan Bijlsma, Rick Schoo, Jeroen Flamman
Account:
Elles Looman, Arjen Bultje
Verantwoordelijk bij klant:
Roland Ykel, Rogier Zimmer, Sonja Vroling


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In november 2011 sloot KPN een overeenkomst met Spotify. Hierdoor kregen nieuwe en bestaande Alles-in-één klanten gratis toegang tot Spotify Premium, een online muziekdienst met miljoenen nummers ter waarde van 10 euro per maand.
Dankzij de campagne “De playlist van je leven” weet Nederland inmiddels wat Spotify is. Met deze nieuwe campagne laten we hen ervaren hoe je met Spotify beschikt over muziek voor elk moment. Letterlijk. “Muziek voor elk moment” is een Facebook applicatie waarmee je je eigen playlists samenstelt. Voor elk moment. In samenwerking met Q Music riepen we Nederland op om een playlist voor een bijzonder moment samen te stellen uit de miljoenen nummers die Spotify rijk is, en deze lijst vervolgens te delen.
 
Zorg er daarna voor dat je playlist zoveel mogelijk geliked wordt, want de meest gelikede playlist worden gecheckt door een jury van Q Music. De winnende playlists zijn een paar dagen lang te beluisteren in de uitzending van DJ Eva Koreman. Eva belde de winnaars persoonlijk op om ze te vertellen dat ze een iPad hebben gewonnen. De hoofdprijswinnaar mag met 4 vrienden naar de exclusieve Spotify launch party.
“Muziek voor elk moment” is de eerste officiële Facebook campagne voor KPN.
Voor/over product of dienst
Nieuwe en bestaande Alles-in-één klanten krijgen sinds november 2011 gratis toegang tot Spotify Premium, een online muziekdienst met miljoenen nummers ter waarde van 10 euro per maand. Spotify is een muziekdienst op internet waarmee je naar muziek kunt luisteren en biedt een verzameling van miljoenen nummers. Hiervoor moet je eerst de Spotify client downloaden. De nummers die je wilt beluisteren, worden naar je toegestuurd en tegelijk afgespeeld; het zogeheten streaming-principe. Inmiddels heeft Spotify verschillende extra functionaliteiten die het ontdekken delen van muziek makkelijk maken.
Doelgroep(en)
Mannen en vrouwen (35-50 jaar met en zonder kinderen) die al jaren geen fysieke muziek meer kopen. Ze zijn overgestapt naar digitale muziek, weten inmiddels van het bestaan van Spotify, maar de toegevoegde waarde van Spotify is hen niet bekend.