Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vodafone Firestarters
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
Blueprint Media
Datum eerste publicatie:
27/05/2011
url:
http://www.vodafonefirestarters.nl
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Maarten Kadiks (Vodafone), Eric van den Bogaard (Blueprint Media), Victor Bakhuis (Blueprint Media)
Art Direction / Design:
Paul Rickus (310K)
Copy / Redactie:
Eric van den Bogaard (Blueprint Media)
Interaction Design:
Paul Rickus (310K), Bart Manders (Blue Mango Interactive)
Technische realisatie:
Bas van Brecht (Veld 6), Eric Holzhauer (Showbizz)
Account:
Victor Bakhuis (Blueprint Media), Eric van den Bogaard (Blueprint Media)
Verantwoordelijk bij klant:
Maarten Kadiks (Vodafone)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Firestarters, een rondreizende talkshow over mobile lifestyle en innovatie, is het nieuwe influencers programma van Vodafone. Firestarters richt zich op mode, muziek, technologie en kunst, de vier hoofddisciplines binnen de belevingswereld van de doelgroep. De shows worden gebracht op events als PICNIC, The Next Web, ADE, STRP en AFW.

Aangezien Vodafone zich beperkt tot een faciliterende rol (geen autoriteit), werden vier moderators aangesteld om de shows te presenteren. NRC journalist Aynouk Tan voor mode, 3voor12 schrijver Sander Kerkhof doet muziek, NRC journalist Ernst-Jan Pfauth voor technologie en kunst is in handen van Radio 6 presentator Andrew Makkinga. Elke moderator werkt met een co-host die de discussies levendig moet houden door middel van rake opmerkingen en vragen via Twitter behandelt.

Samen met de events nodigen de moderators twee á drie gasten per show uit; bewezen professionals als Henrik Schärfe (Geminoid), Yme Bosma (Hyves), Bas Kosters (modeontwerper) en Benny Rodrigues (DJ / producer).

Tegen de achtergrond van een vast decor, worden elke event twee talkshows geproduceerd en gefilmd. Blogs, scholen en instellingen worden uitgenodigd om de shows bij te wonen. Edits van de shows worden online gezet om zo een groter publiek te inspireren en informeren.

Bekijk de casevideo hier: http://www.youtube.com/watch?v=WrXP8O04bj4
Voor/over product of dienst
In de snel ontwikkelende mobiele telecommunicatiemarkt is Vodafone continu bezig diensten, producten en services te verbeteren. Innovatief denken zit het bedrijf in de genen. Vodafone is een pionier in de veranderende wereld van leven en werken.
 
Firestarters is een effectief en relevant concept dat waardevol is voor de zeer kritische influencers. Een voorbeeld van hoe een groot merk klein kan worden door focus op relevante onderwerpen, off- en online interactie en vooral een oprechte dialoog. Een dialoog die de doelgroep op organische wijze koppelt aan Vodafone. Met Firestarters heeft Vodafone een uniek concept in handen dat zijn gelijke niet kent binnen de eenvormige wereld van de telecom.
Doelgroep(en)
Firestarters is ontwikkeld om de zogeheten influencers groep weer te binden aan Vodafone. Deze groep mensen beïnvloedt attitudes en meningen binnen communities en industrieën met behulp van nieuwe technologie en online middelen, waaronder persoonlijke blogs en social media. Het zijn ‘normale mensen’ die de rol van de traditionele journalist overnemen en met deze middelen een hoge mate van invloed uitoefenen.         

Uit onderzoek van mediabureau OMD (veldwerk door Motivaction) is gebleken dat influencers over het algemeen 16 - 35 jarige stedelingen zijn, hoog sociaal zijn, trendsettende attitudes hebben en hun geld en tijd voornamelijk besteden aan entertainment, reizen, mode en technologie.