Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Make me a Morning Person
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/10/2011
url:
http://www.award-entry.nl/2011/spinawards/philips/morning-person/mobile
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Paul Fraser, Mariota Essery, Chris Baylis (ECD)
Art Direction / Design:
Mariota Essery, Chris Barton, Mike Hambleton, David Navarro, Kevin Yaun, Jenny Johannesson
Copy / Redactie:
Paul Fraser, Yumi Ichida
Interaction Design:
David Vogel, Joeri Kiekebosch
Technische realisatie:
Jan-Willem Penterman
Account:
Sandra Krstic, Nick Bassermann
Verantwoordelijk bij klant:
Alexandra Kedward, Lachlan Hayman, Willem Schungel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Om de effectiviteit van Philips’ Wake-up Light (een wekker met een lamp die de zonsopgang nabootst) te bewijzen, ontwikkelden we een sociaal experiment op Facebook: de “Make me a Morning Person” Wake-up Challenge. Honderden mensen die ’s ochtends moeite hebben met opstaan namen hieraan deel. Het experiment: kan een Philips Wake-up Light ervoor zorgen dat deze mensen ochtendmensen worden?

Met een sympathieke branded utility – die we de Philips Wake App noemden – konden deelnemers op hun mobiele telefoon bijhouden a) hoe ze zich voelden wanneer ze wakker werden, b) hoe alert ze op dat moment waren en c) het gemak waarmee ze uit bed kwamen. Iedereen kon zijn/haar dagelijkse score bijhouden via de app en deze delen via Facebook, waar ze hun persoonlijke scores konden vergelijken met de scores van andere deelnemers.

De Wake App geeft data weer in ‘paper-cartoon’ animaties en infographics, gebaseerd op ochtend symbolen als een haan of een kopje koffie. De ‘moonwalking’ haan houdt de scores bij op de drie gebieden die hiervoor zijn genoemd.
Voor/over product of dienst
De Philips Wake-up Light is een wekker met een lamp die de zonsopgang nabootst, waardoor mensen ’s ochtends op een meer natuurlijke wijze wakker kunnen worden en daardoor letterlijk beter aan de dag beginnen. De effectiviteit van de Wake-up Light is middels wetenschappelijk onderzoek aangetoond.
Doelgroep(en)
De doelgroep van onze campagne voor de Philips Wake-up Light (en daarmee uiteraard ook voor de Wake App) is de groep mensen die ’s ochtends moeite heeft met opstaan. Het type: ‘ik ben geen ochtendmens’.