Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Het nieuwerwetse TV kijken
Opdrachtgever:
KPN
Bureau:
Energize
Datum eerste publicatie:
27/02/2012
Categorie:
Social Media
Media-Inzet

Credits

Concept:
Jeroen Flink, John Horjus, Bart te Riele, Sjoerd Goderie (strategie)
Art Direction / Design:
Frank Borsboom, Paul Bartels
Copy / Redactie:
Jeroen Flink
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Ayse Geertsema, Studio Prins (iPad case)
Account:
Elles Looman, Arjen Bultje
Verantwoordelijk bij klant:
Rogier Zimmer, Wenka Booy


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Klanten van KPN die Interactieve TV afnemen kunnen sinds september 2011 met hun iPad, laptop of desktop via wifi live naar 20 televisiezenders kijken. De dienst, genaamd iTV Online, kan kosteloos gebruikt worden bij een bestaand iTV abonnement. Ouderwets televisie kijken op nieuwerwetse dragers. Het nieuwerwetse tv kijken. Om online buzz te creëren werden er een persoonlijke direct mail gestuurd naar ongeveer 40 online influentials. Naast de gepersonaliseerde tekst in de DM, die we op basis van de social updates van de influentials hebben ontwikkeld, zat er een bouwpakket voor een ‘nieuwerwetse tv’: een kartonnen bouwpakket waarmee een TV gebouwd kon worden. Wanneer je een iPad in de TV stopt heb je zo je eigen interactieve TV. Daarnaast werden de influentials uitgenodigd voor een exclusief preview evenement waarin zij zelf de mogelijkheid hadden om iTV online te proberen en er meer over te weten te komen.
Voor/over product of dienst
Met iTV Online kunnen klanten van KPN die Interactieve TV afnemen met hun iPad of laptop via wifi live naar 20 televisiezenders kijken. De dienst kan kosteloos gebruikt worden bij een bestaand iTV abonnement. Om er gebruik van te maken moeten iPad eigenaren wel eerste een app downloaden. Naast het live tv kijken zijn er tevens andere interactieve diensten beschikbaar. Zo is het mogelijk op de iPad de live-tv te pauzeren. Op de laptop en via de TV is het daarnaast mogelijk om on-demand uitzendingen terug te kijken en digitaal films te bestellen en bekijken. Met een aanvullend pakket kunnen gebruikers onderweg alvast plannen welke programma’s opgenomen moeten worden.
Doelgroep(en)
Digital Entertainment Junkies. DEEJAYS zijn nieuwsgierig en actief op zoek naar reviews en meningen van anderen op blogs, twitter of andere omgevingen. Zij zijn invloedrijk vanwege hun kennis. Zij zijn ook degene waar vrienden en familie naar toe gaan wanneer ze op zoek gaan naar meningen en ideeën.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Klanten van KPN die Interactieve TV afnemen kunnen sinds september 2011 met hun iPad, laptop of desktop via wifi live naar 20 televisiezenders kijken. De dienst, genaamd iTV Online, kan kosteloos gebruikt worden bij een bestaand iTV abonnement. Ouderwets televisie kijken op nieuwerwetse dragers. Het nieuwerwetse tv kijken. Om online buzz te creëren werden er een persoonlijke direct mail gestuurd naar ongeveer 40 online influentials. Naast de gepersonaliseerde tekst in de DM, die we op basis van de social updates van de influentials hebben ontwikkeld, zat er een bouwpakket voor een ‘nieuwerwetse tv’: een kartonnen bouwpakket waarmee een TV gebouwd kon worden. Wanneer je een iPad in de TV stopt heb je zo je eigen interactieve TV. Daarnaast werden de influentials uitgenodigd voor een exclusief preview evenement waarin zij zelf de mogelijkheid hadden om iTV online te proberen en er meer over te weten te komen.
Voor/over product of dienst
Met iTV Online kunnen klanten van KPN die Interactieve TV afnemen met hun iPad of laptop via wifi live naar 20 televisiezenders kijken. De dienst kan kosteloos gebruikt worden bij een bestaand iTV abonnement. Om er gebruik van te maken moeten iPad eigenaren wel eerste een app downloaden. Naast het live tv kijken zijn er tevens andere interactieve diensten beschikbaar. Zo is het mogelijk op de iPad de live-tv te pauzeren. Op de laptop en via de TV is het daarnaast mogelijk om on-demand uitzendingen terug te kijken en digitaal films te bestellen en bekijken. Met een aanvullend pakket kunnen gebruikers onderweg alvast plannen welke programma’s opgenomen moeten worden.
Doelgroep(en)
Digital Entertainment Junkies. DEEJAYS zijn nieuwsgierig en actief op zoek naar reviews en meningen van anderen op blogs, twitter of andere omgevingen. Zij zijn invloedrijk vanwege hun kennis. Zij zijn ook degene waar vrienden en familie naar toe gaan wanneer ze op zoek gaan naar meningen en ideeën.