Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Best Tweeshes - Social Media
Opdrachtgever:
BBDO Belgium
Bureau:
BBDO Belgium
Datum eerste publicatie:
22/12/2011
url:
http://www.besttweeshes.com
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
BBDO Belgium
Art Direction / Design:
Frederic Zouag, Jan Dejonghe, Derek Brouwers
Copy / Redactie:
Nicoals Gaspart
Interaction Design:
Gilles Vandenoostende, Youness Almathari
Technische realisatie:
Jeroen De Pelsmaecker, Bart Caron
Account:
Jochen Van Lysebettens, Hans Hendrickx, Wouter Has
Verantwoordelijk bij klant:
Jochen Van Lysebettens


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In plaats van kerstkaarten te versturen heeft BBDO Belgium een actie opgezet waarbij klanten, leveranciers en het grote publiek werden uitgenodigd om hun wensen te tweeten. Via de hashtag #tweeshes werden al deze wensen ondergebracht op een wereldkaart en vormden ze een uniek muzikaal patroon.
Het project van BBDO Belgium viel in de kijker in het internationale netwerk en is dan ook globaal ondersteund en gepromoot als een officiële BBDO nieuwjaarsactie, waar we uiteraard enkel fier op kunnen zijn.
Voor/over product of dienst
BBDO Belgium is een 360°-reclame bureau dat via 'Best Tweeshes' zijn kerstwensen wou overmaken aan zijn klanten.
Doelgroep(en)
Onze contacten primair en algemene twittergebruikers, van over de hele wereld secundair.