Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
First Car Story
Opdrachtgever:
Subaru
Bureau:
MINIVEGAS i.s.m rehabstudio en Carmichael Lynch
Datum eerste publicatie:
24/02/2012
url:
http://www.firstcarstory.com/
Categorie:
Online Campagne
Website
Interactieve TV & Online Video
Crossmedia

Credits

Concept:
Luc Schurgers, Ben Steward, Tim Rodgers
Art Direction / Design:
Amy Martino, Jordan Fisher, Klaas-Harm de Boer
Copy / Redactie:
Conn Newton, Tim Bildsten, Ben Steward
Interaction Design:
Maarten Boon, Jordan Fisher, Tiffany Persoons
Technische realisatie:
Victor Martens, Diogo Teixeira, Stijn de Ryck
Account:
Ellen Utrecht, Tiffany Persoons
Verantwoordelijk bij klant:
Ellen Utrecht, Tiffany Persoons


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Iedereen kan zich wel zijn eerste auto herinneren en het geweldige gevoel van vrijheid die het geeft. Met de campagne ‘First Car Story’ van Subaru wordt deze dierbare herinnering weer tot leven gebracht. Gebruikers vertellen online een verhaal die wordt geanimeerd door de allereerste, realtime content generator. Dit resulteert in een persoonlijke animatie die naast het delen via social media ook ingezet kan worden voor tv-commercials, online advertising en andere toepassingen. 
 
Op www.firstcarstory.com kan een gekoesterde herinnering weer worden herleeft. Dit doet de bezoeker door het schrijven van een persoonlijk verhaal en het taggen van Facebook-vrienden. Door het selecteren van een soundtrack en het inspreken van het verhaal kan er een extra persoonlijke touch aan worden gegeven. De animatie kan gedeeld worden via Facebook, Twitter en e-mail.
 
MINIVEGAS heeft dit technisch gerealiseerd door het toepassen van haar software ‘Atlantis’. Er is daarnaast een databank ontwikkeld met meer dan 25.000 woorden en 700 animaties. Cloud rendering maakt het mogelijk dat binnen enkele seconden de animatie te bekijken is. Animaties van vrienden zijn te bezichtigen door het rondrijden in een interactief landschap. Zo maak je een laatste rit in je eerste auto.
Voor/over product of dienst
Met de campagne “First Car Story” zet Subaru de nieuwe 2012 Subaru Imbreza in de markt.
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen die een auto willen kopen.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Iedereen kan zich wel zijn eerste auto herinneren en het geweldige gevoel van vrijheid die het geeft. Met de campagne ‘First Car Story’ van Subaru wordt deze dierbare herinnering weer tot leven gebracht. Gebruikers vertellen online een verhaal die wordt geanimeerd door de allereerste, realtime content generator. Dit resulteert in een persoonlijke animatie die naast het delen via social media ook ingezet kan worden voor tv-commercials, online advertising en andere toepassingen. 
 
Op www.firstcarstory.com kan een gekoesterde herinnering weer worden herleeft. Dit doet de bezoeker door het schrijven van een persoonlijk verhaal en het taggen van Facebook-vrienden. Door het selecteren van een soundtrack en het inspreken van het verhaal kan er een extra persoonlijke touch aan worden gegeven. De animatie kan gedeeld worden via Facebook, Twitter en e-mail.
 
MINIVEGAS heeft dit technisch gerealiseerd door het toepassen van haar software ‘Atlantis’. Er is daarnaast een databank ontwikkeld met meer dan 25.000 woorden en 700 animaties. Cloud rendering maakt het mogelijk dat binnen enkele seconden de animatie te bekijken is. Animaties van vrienden zijn te bezichtigen door het rondrijden in een interactief landschap. Zo maak je een laatste rit in je eerste auto.
Voor/over product of dienst
Met de campagne “First Car Story” zet Subaru de nieuwe 2012 Subaru Imbreza in de markt.
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen die een auto willen kopen.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Iedereen kan zich wel zijn eerste auto herinneren en het geweldige gevoel van vrijheid die het geeft. Met de campagne ‘First Car Story’ van Subaru wordt deze dierbare herinnering weer tot leven gebracht. Gebruikers vertellen online een verhaal die wordt geanimeerd door de allereerste, realtime content generator. Dit resulteert in een persoonlijke animatie die naast het delen via social media ook ingezet kan worden voor tv-commercials, online advertising en andere toepassingen. 
 
Op www.firstcarstory.com kan een gekoesterde herinnering weer worden herleeft. Dit doet de bezoeker door het schrijven van een persoonlijk verhaal en het taggen van Facebook-vrienden. Door het selecteren van een soundtrack en het inspreken van het verhaal kan er een extra persoonlijke touch aan worden gegeven. De animatie kan gedeeld worden via Facebook, Twitter en e-mail.
 
MINIVEGAS heeft dit technisch gerealiseerd door het toepassen van haar software ‘Atlantis’. Er is daarnaast een databank ontwikkeld met meer dan 25.000 woorden en 700 animaties. Cloud rendering maakt het mogelijk dat binnen enkele seconden de animatie te bekijken is. Animaties van vrienden zijn te bezichtigen door het rondrijden in een interactief landschap. Zo maak je een laatste rit in je eerste auto.
Voor/over product of dienst
Met de campagne “First Car Story” zet Subaru de nieuwe 2012 Subaru Imbreza in de markt.
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen die een auto willen kopen.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Iedereen kan zich wel zijn eerste auto herinneren en het geweldige gevoel van vrijheid die het geeft. Met de campagne ‘First Car Story’ van Subaru wordt deze dierbare herinnering weer tot leven gebracht. Gebruikers vertellen online een verhaal die wordt geanimeerd door de allereerste, realtime content generator. Dit resulteert in een persoonlijke animatie die naast het delen via social media ook ingezet kan worden voor tv-commercials, online advertising en andere toepassingen. 
 
Op www.firstcarstory.com kan een gekoesterde herinnering weer worden herleeft. Dit doet de bezoeker door het schrijven van een persoonlijk verhaal en het taggen van Facebook-vrienden. Door het selecteren van een soundtrack en het inspreken van het verhaal kan er een extra persoonlijke touch aan worden gegeven. De animatie kan gedeeld worden via Facebook, Twitter en e-mail.
 
MINIVEGAS heeft dit technisch gerealiseerd door het toepassen van haar software ‘Atlantis’. Er is daarnaast een databank ontwikkeld met meer dan 25.000 woorden en 700 animaties. Cloud rendering maakt het mogelijk dat binnen enkele seconden de animatie te bekijken is. Animaties van vrienden zijn te bezichtigen door het rondrijden in een interactief landschap. Zo maak je een laatste rit in je eerste auto.
Voor/over product of dienst
Met de campagne “First Car Story” zet Subaru de nieuwe 2012 Subaru Imbreza in de markt.
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen die een auto willen kopen.