Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
OPENING VAN HET SCHEEPVAARTMUSEUM
Opdrachtgever:
Het Scheepvaartmuseum
Bureau:
OneBigAgency/ CCCP/ SuperHeroes
Datum eerste publicatie:
01/10/2011
url:
http://the-awards.nl/ahora_es/
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Frenkel Sch
Art Direction / Design:
SuperHeroes
Account:
Moniek Donkers / Severien Jansen
Verantwoordelijk bij klant:
Anja Haver


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Het Scheepvaartmuseum gaat na meer dan drie jaar weer open. Niet alleen het gebouw is geheel gerenoveerd, ook de exposities zijn helemaal van deze tijd. Geheel in de lijn van vernieuwing wilde Het Scheepvaartmuseum ook een campagne die op ongekende wijze het nieuwe museum zou introduceren.
Bijkomende uitdaging was dat met een beperkt budget, niet alleen heel Nederland, maar de hele wereld op de hoogte moest zijn van de opening. Met een gedurfde media-strategie zijn we daarin heel succesvol geweest.
Het pad was een mix van virale middelen (met de film ‘No Facebook without the Dutch’), social media-inzet, een eendaagse take-over van Nu.nl (of ook wel Ahora.es…).
Voor/over product of dienst
Het Scheepvaartmuseum laat zien hoe de zee de Nederlandse cultuur heeft bepaald. Prikkelende, interactieve tentoonstellingen laten iedereen op zijn eigen manier 500 jaar maritieme geschiedenis ontdekken.
Doelgroep(en)
Primair: heel Nederland op de hoogte brengen van de opening van het nieuwe museum, met een klemtoon op jonge gezinnen. 
Secundair:

De rest van de wereld eveneens informeren over het nieuwe museum.