Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Entertainment Experience
Opdrachtgever:
Ziggo
Bureau:
FCCE / Magneds
Datum eerste publicatie:
27/08/2011
url:
http://www.entertainmentexperience.nl
Categorie:
Crossmedia
Innovation

Credits

Concept:
Justus Verkerk (FCCE)
Art Direction / Design:
Jurgen van Groeninge, Edwin Rozendaal (Magneds)
Copy / Redactie:
Daniel Kok, Lizette Beentjes (FCCE)
Interaction Design:
Edwin Rozendaal (Magneds)
Technische realisatie:
Joris van der Sande, Rogier Spieker, Tijs Gobbens, Christiaan Bootsma, Jeroen van de Ven en de rest van het team(Magneds)
Account:
Justus Verkerk (FCCE), Jurgen Swaans (Magneds), Jeroen van 't Hoff (Harper Jones)
Verantwoordelijk bij klant:
Marcel Nijhoff, Mirko Mensink, Nico Rijkhoff


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
MAAK SAMEN MET PAUL VERHOEVEN EEN FILM
Wat gebeurt er als de bekendste en meest succesvolle regisseur uit de Nederlandse filmgeschiedenis jouw hulp inroept? Wat doe je als Paul Verhoeven jou vraagt om zijn scriptschrijver, cameraman, componist of acteur te worden? En wat als hij je benadert zijn filmposter te ontwerpen, de soundtrack in te spelen of een game rond zijn film te ontwikkelen? Of als hij de mogelijkheid biedt te bepalen welke scene hij straks met zijn crew moet gaan draaien? Pak je die kans? Nu kan het…
Op entertainmentexperience.nl wordt met de community in 8 delen de eerste echte crowdsourced movie ter wereld gemaakt.
Voor/over product of dienst
versterken van de convergentie propositie en het claimen van het domein Film & Entertainment.
Doelgroep(en)
Vanuit de 1-9-90 regel van communities is er spraken van drie verschillende doelgroepen:
Creators: script schrijvers, acteurs, regisseurs, camera mensen, muzikanten, game developers en ontwerpers
Actives: mensen die betrokken willen zijn bij de creators en o.a. door reacties en stemgedrag een actieve rol vervullen
Consumers: de filmliefhebbers die de inzendingen willen ‘consumeren’


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
MAAK SAMEN MET PAUL VERHOEVEN EEN FILM
Wat gebeurt er als de bekendste en meest succesvolle regisseur uit de Nederlandse filmgeschiedenis jouw hulp inroept? Wat doe je als Paul Verhoeven jou vraagt om zijn scriptschrijver, cameraman, componist of acteur te worden? En wat als hij je benadert zijn filmposter te ontwerpen, de soundtrack in te spelen of een game rond zijn film te ontwikkelen? Of als hij de mogelijkheid biedt te bepalen welke scene hij straks met zijn crew moet gaan draaien? Pak je die kans? Nu kan het…
Op entertainmentexperience.nl wordt met de community in 8 delen de eerste echte crowdsourced movie ter wereld gemaakt.
Voor/over product of dienst
versterken van de convergentie propositie en het claimen van het domein Film & Entertainment.
Doelgroep(en)
Vanuit de 1-9-90 regel van communities is er spraken van drie verschillende doelgroepen:
Creators: script schrijvers, acteurs, regisseurs, camera mensen, muzikanten, game developers en ontwerpers
Actives: mensen die betrokken willen zijn bij de creators en o.a. door reacties en stemgedrag een actieve rol vervullen
Consumers: de filmliefhebbers die de inzendingen willen ‘consumeren’