Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
SNS Betalen
Opdrachtgever:
SNS Bank
Bureau:
bone
Datum eerste publicatie:
25/07/2011
url:
http://www.ikwilrenteopmijnbetaalrekening.nl
Categorie:
Online Campagne
Innovation

Credits

Concept:
Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse
Art Direction / Design:
Michael Kouwenhoven
Copy / Redactie:
Dimitri Hubregtse
Interaction Design:
Maarten Regstenschot
Technische realisatie:
Vurig
Account:
Joost van Liemt & Susanne Crooy
Verantwoordelijk bij klant:
Remco van Leeuwen & Rachel Grezel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
SNS Bank geeft als eerste grootbank rente op een positief saldo op de rekening courant. Deze positieve boodschap moest natuurlijk opvallend onder de aandacht worden gebracht. Nog deels vóór de ATL-campagne werden mensen 'wakkergeschud’. Dit werd gedaan door in display advertising de stelling te poneren "Ik wil nu rente op mijn betaalrekening". Door met de uitingen te interacteren konden mensen - indien gewenst met hun Facebook of Hyves account - real time meelopen in de mars: iedere keer dat iemand zijn of haar foto of stem had toegevoegd, werd deze in de uitingen getoond. Een unieke directe koppeling tussen Facebook en display advertising. Met dit vrolijke zwaan-kleef-aan principe werden in drie weken tijd meer dan 8.000 mensen aan de mars toegevoegd.
Voor/over product of dienst
De campagne introduceerde de nieuwe propositie van de SNS Betaalrekening. De betaalrekening is uniek omdat deze rente geeft op een positief saldo. Hiermee is SNS Bank de eerste grote bank in Nederland die klanten beloont voor een positief sado op hun betaalrekening. De SNS betaalrekening is een nieuw product, de rekening vervangt niet de huidige rekening courant. Oftewel: bestaande  klanten kunnen ervoor kiezen, en zijn niet verplicht SNS Betalen te nemen.
Doelgroep(en)
Zoals gezegd, deze campagne liep deels vóór op de ATL campagne. De campagne was daarom specifiek gericht op de Nederlandse consument, klanten en potentiële klanten, in de leeftijd 25 – 54 jaar, die als voorloper hun interesse in het product online kenbaar konden maken. Voor de gehele campagne lag de nadruk op de mentality doelgroep Moderne Burgerij.  Voor het online deel van de campagne (deze inzending dus) lag de nadruk op mentality doelgroep Opwaartse mobielen: materialistisch en statusgevoelig, consumptie en vermaak gericht, technologie minded, impulsief en avontuurlijk, vrijheid behoudend.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
SNS Bank geeft als eerste grootbank rente op een positief saldo op de rekening courant. Deze positieve boodschap moest natuurlijk opvallend onder de aandacht worden gebracht. Nog deels vóór de ATL-campagne werden mensen 'wakkergeschud’. Dit werd gedaan door in display advertising de stelling te poneren "Ik wil nu rente op mijn betaalrekening". Door met de uitingen te interacteren konden mensen - indien gewenst met hun Facebook of Hyves account - real time meelopen in de mars: iedere keer dat iemand zijn of haar foto of stem had toegevoegd, werd deze in de uitingen getoond. Een unieke directe koppeling tussen Facebook en display advertising. Met dit vrolijke zwaan-kleef-aan principe werden in drie weken tijd meer dan 8.000 mensen aan de mars toegevoegd.
Voor/over product of dienst
De campagne introduceerde de nieuwe propositie van de SNS Betaalrekening. De betaalrekening is uniek omdat deze rente geeft op een positief saldo. Hiermee is SNS Bank de eerste grote bank in Nederland die klanten beloont voor een positief sado op hun betaalrekening. De SNS betaalrekening is een nieuw product, de rekening vervangt niet de huidige rekening courant. Oftewel: bestaande  klanten kunnen ervoor kiezen, en zijn niet verplicht SNS Betalen te nemen.
Doelgroep(en)
Zoals gezegd, deze campagne liep deels vóór op de ATL campagne. De campagne was daarom specifiek gericht op de Nederlandse consument, klanten en potentiële klanten, in de leeftijd 25 – 54 jaar, die als voorloper hun interesse in het product online kenbaar konden maken. Voor de gehele campagne lag de nadruk op de mentality doelgroep Moderne Burgerij.  Voor het online deel van de campagne (deze inzending dus) lag de nadruk op mentality doelgroep Opwaartse mobielen: materialistisch en statusgevoelig, consumptie en vermaak gericht, technologie minded, impulsief en avontuurlijk, vrijheid behoudend.