Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Sprookjesachtige sneeuw
Opdrachtgever:
De Efteling
Bureau:
bone
Datum eerste publicatie:
15/12/2011
url:
http://www.efteling.com
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Rik Kokkelink & Rogier Beerends
Art Direction / Design:
Rik Kokkelink
Copy / Redactie:
Rogier Beerends
Interaction Design:
Rik Kokkelink
Technische realisatie:
Bureau Bambi
Account:
Susanne Crooy, Joost van Liemt
Verantwoordelijk bij klant:
Mechteld van Moergestel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De Efteling vroeg bone een awarenesscampagne te ontwikkelen rondom de Winter Efteling. Overall doelstelling: doelgroep aanzetten tot een bezoek aan de Winter Efteling.bone creëerde Het Winter Efteling Spel op Facebook. Gedurende zes weken viel er virtueel sprookjesachtige sneeuw over het park, waarbij je moest voorspellen waar dit zou gebeuren. Deelnemers konden op een plattegrond 'door de Efteling heenlopen' en bij een attractie gaan staan waar zij dachten dat sneeuw zou vallen. Twee keer per week brachten cryptische weersvoorspellingen van Langnek de goede verstaanders op het juiste spoor. Degenen die op het juiste moment op de juiste plaats stonden, maakten kans op twee entreebewijzen.Resultaat in zes weken tijd: 14.000 spelers. 65.000 nieuwe Facebookvrienden. 100.000 bezoekers.
Voor/over product of dienst
De Efteling werd op 31 mei 1952 officieel geopend. Met name Anton Pieck zorgde voor een feeërieke sfeer die de Efteling kenmerkt. Deze wordt tot op de dag van vandaag gekoesterd en bewaakt. In de decennia die volgden, groeide 'de Efteling' uit tot 'de Wereld van de Efteling'.De Winter Efteling betekent een eerste stap naar een jaarronde exploitatie van de Efteling. In 1999 vond de Winter Efteling voor het eerst plaats. Tijdens dit evenement van 21 dagen rond Kerst en Nieuwjaar hult de Efteling zich in een winters decor. Vandaag de dag bestrijkt de Winter Efteling een periode van drie maanden, waarmee de Efteling officieel 365 dagen per jaar open is.Dit jaar viert de Efteling haar 60-jarig jubileum.
Doelgroep(en)
In de basis richt de Efteling zich op heel Nederland: van moeders met jonge kinderen, tot 55+, tot extended families. Gegeven budget is ervoor gekozen de campagne alleen op de moeders met jonge kinderen te richten. Een doelgroep die ruimschoots actief aanwezig is binnen Facebook.