Inschrijving SpinAwards 2016 gestart

Gepubliceerd op maandag 1 februari 2016, 00:00

De vakprijs voor de meest innovatieve en creatieve digitale oplossingen

Amsterdam, 1 februari 2016 - Vandaag start de inschrijving voor de SpinAwards 2016. De vakprijs beloont de beste en meest creatieve digitale concepten van Nederland en België. Onder meer bureaus, opdrachtgevers, start-ups en productiebedrijven kunnen hun beste digitale werk tot maandag 29 februari inzenden via www.spinawards.nl. De uitreiking vindt plaats op 21 april tijdens de SpinAwards Night in het Sieraad Amsterdam.

De SpinAwards zetten dit jaar voor de achttiende keer het beste digitale werk van Nederland en België op een podium. Huib Maaskant, bestuurslid: “We bekronen met de SpinAwards werk dat het digitale denken verder brengt. Niet alleen werk van creatieve bureaus maar juist ook van start ups, contentmakers en jonge talenten. Het inzenden van het beste creatieve werk is een prachtig middel om als bedrijf te laten zien welke stappen je aan het maken bent.” Door het creatieve en innovatieve werk een podium te kunnen geven, hoopt de SpinAwards ook een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling van de branche.

Categorieën
De SpinAwards kennen verschillende categorieën van o.a. Website, Game en Mobile tot Innovation. Dit jaar zijn de categorieën aangescherpt. Nieuw is Digital Service Idea. De categorie voor de beste digitale service en business concepten. De Grand SpinAward is de overall prijs voor de partij die de meeste impact heeft gehad op het digitale denken in het afgelopen jaar. Iedereen die werk instuurt voor de SpinAwards kan deze prijs winnen. SuperHero CheeseCake had vorig jaar de primeur en won de eerste Grand SpinAward ooit. Per categorie worden maximaal drie Gouden en Zilveren SpinAwards toegekend.

Jurering
Inzenden kan tot en met 29 februari. Vanaf begin maart beoordelen juryleden in het ingezonden werk op creativiteit, interactiviteit en effectiviteit. Ook dit jaar heeft SpinAwards weer een aantal vakkundige juryleden. Sommige werken bij bureaus, andere bij opdrachtgevers of zijn freelancer. De complete lijst met juryleden vind je hier.

Inspiration Day: 31 maart
Half maart worden de nominaties bekendgemaakt en op 31 maart vindt de Inspiration Day plaats. Op deze dag kunnen de genomineerden hun werk persoonlijk toelichten aan de juryleden.

The SpinAwards Night: 21 april
De SpinAwards worden op 21 april uitgereikt tijdens de SpinAwards Night in het Sieraad op de Postjesweg 1 te Amsterdam. Na de uitreiking volgt het SpinAward feest.

Wil je meer te weten komen over de SpinAwards? Volg ons dan via Twitter en Facebook. Of neem contact op met Melissa Manrho, Communicatie Manager Stichting SpinAwards (voor operationele/communicatie vragen) Melissa@spinawards.nl, 06-41429674.