Knab en SpinAwards lanceren Europese Young Talent competitie

Gepubliceerd op woensdag 6 april 2016, 00:00

Online bank Knab verbindt zich de komende drie jaar aan de SpinAwards Young Talent competitie. Ze maakt daarmee de lancering van de eerste editie van de Europese SpinAwards Young Talent Finals op 20 april in Pakhuis de Zwijger mogelijk.

De Stichting SpinAwards biedt jonge Nederlandse digitale toptalenten op het snijvlak van creativiteit en technologie al bijna tien jaar een podium door middel van de SpinAwards Young Talent competitie. Knab en de SpinAwards slaan nu de handen ineen en maken er dit jaar een Europese competitie van, om te laten zien dat we in Nederland en Europa digitale toptalenten hebben die zich kunnen meten met de rest van de wereld. Een competitie voor jong talent met een digitaal hart, dat de komende jaren een belangrijke rol zal spelen op het gebied van digitale innovatie in Nederland en de rest van Europa. Voor de studenten biedt de competitie de mogelijkheid zich te meten met toptalent uit andere landen. De SpinAward Young Talent Finals is een internationale competitie die er voor moet gaan zorgen dat het niveau nog hoger wordt en biedt studenten een podium en helpt bij hun verdere carrière. Op 19, 20 en 21 april gaan deelnemers in Amsterdam de strijd aan tijdens de drie daagse Young Talent Finals.

Knab
Steeds meer bedrijven focussen op het talent van hun medewerkers. Jong talent met frisse nieuwe ideeën is hierbij onmisbaar en moet volgens Knab gestimuleerd worden. Leslie Hogeveen, verantwoordelijk voor marketing bij Knab: “De pitches van jonge talenten die ik vorig jaar bij de SpinAwards heb gezien waren heel indrukwekkend. Als jurylid bij de SpinAward Young Talent competitie werd ik meerdere malen verrast door de creatieve en breed uitgewerkte concepten. Ik heb ontzettend veel talent gezien, maar ik zag ook dat daar nog veel meer mee gedaan kon worden. Om daarbij te helpen verbinden wij ons de komende drie jaar aan de SpinAwards en bieden we samen met de SpinAwards Young Talent een podium. De komende generaties professionals zijn veel breder georiënteerd dan de huidige. De talenten van de SpinAwards zijn voor mij, Knab en andere bedrijven een grote inspiratiebron.”

SpinAwards
Stephan Fellinger, Bestuurslid SpinAwards: “Young Talent is al tien jaar een speerpunt van de SpinAwards. Dat Knab zich aan ons bindt maakt ons trots. Samen met Knab kunnen we de komende jaren jonge creatieve talenten met een digitaal hart verder helpen. Wij zien via onze competitie dat er enorm veel digitaal toptalent is. Een brug slaan tussen studenten, het bedrijfsleven en het onderwijs met ons SpinAwards Young Talent programma, dat is waar we de komende jaren voor staan. Iets waar we enorm veel plezier aan beleven en wat ook gaat helpen Nederland als hotspot neer te zetten als het gaat om creatief en digitaal Young Talent.”

Young Talent Finals
Tijdens het driedaagse programma gaan studenten aan de slag met coaches uit het bedrijfsleven. Knab biedt extra praktijkkennis in de vorm van een sessie neuromarketing met de kans op de Knab Talent Start Award. De winnaar van deze award mag zijn of haar ideeën in praktijk brengen middels een (betaalde) opdracht bij Knab. De finale presentaties vinden plaats op 20 april in Pakhuis de Zwijger. Een vakjury beoordeelt de talenten op onder andere creativiteit en hun pitch. Publiek is welkom. Wil je hierbij aanwezig zijn? Meld je dan aan via het aanmeldformulier

De prijzen worden uitgereikt tijdens de SpinAward Night op 21 april 2016 in Het Sieraad te Amsterdam. Na de uitreiking gaat direct het SpinAwards feest van start om 22 uur. Het diner is inmiddels via de voorverkoop uitverkocht. Kaarten voor het feest zijn binnenkort via spinawards.nl te bestellen.

Wil je meer te weten komen over de SpinAwards? Volg ons dan via Twitter en Facebook.