Twitter en SpinAwards slaan handen ineen

Gepubliceerd op woensdag 8 april 2015, 12:00

Stichting SpinAwards - de meest invloedrijke creatieve digitale vakprijs van Nederland - en Twitter hebben de handen ineen geslagen voor de komende editie van de SpinAwards. Als Gouden sponsor Twitter met de zogeheten ‘Vine Booth’ voor een heuse primeur op Nederlandse bodem tijdens de SpinAwards Night. Daarnaast zal de uitreiking voor alle liefhebbers live te volgen zijn via de live-streaming app Periscope.

Door middel van de samenwerking laten beide organisaties zien welke brede range aan campagnemogelijkheden Twitter kent voor adverteerders. Voorafgaand, tijdens en na afloop van de uitreiking wordt onder andere gebruik gemaakt van Vine, video en Periscope om de hoogtepunten van de avond uit te lichten.

Marc de Vries, Country Manager Twitter: "Het is belangrijk om succesvolle creatieve concepten te belonen om zo het digitale denken verder te brengen. Twitter bestaat al een lange tijd uit meer dan 140 tekens. Door middel van het toevoegen van bijvoorbeeld video’s, Vines en foto’s aan je Tweets worden campagnes aansprekender en effectiever. Daarbij vormen ze een inspiratiebron voor andere adverteerders en creatieve bureaus. Het belonen van deze succesvolle cases is iets wat wij natuurlijk van harte ondersteunen.”

Hennie van Velzen bestuurslid Stichting SpinAwards: ‘Als SpinAwards willen we het digitale denken bevorderen en laten zien dat digitaal denken staat voor een veranderende mentaliteit. Hier hoort een partner als Twitter zeker bij. We zijn dan ook erg blij met Twitter als Gouden Sponsor. Twitter biedt veel nieuwe mogelijkheden voor een korte en krachtige profilering. Daarom hebben we genomineerden gevraagd om hun inzending door middel van een Tweet en video te delen. Zo kunnen we tijdens de SpinAwards Night de nominaties kort toelichten en hebben genomineerden zelf de kans om de kern van de inzending bij een groter publiek onder de aandacht brengen. Dankzij Periscope, de nieuwe live-streaming applicatie van Twitter, kunnen we mensen die niet bij de uitverkochte uitreiking zijn deel toch mee laten kijken. Fantastisch!’

De winnaars van de SpinAwards worden bekendgemaakt tijdens de SpinAward Night op 16 april in The Warehouse Elementenstraat te Amsterdam. Na de uitreiking van de Zilveren en Gouden SpinAwards start om 22:00 uur het SpinAwards feest. Kaarten zijn te bestellen via spinawards.nl/ticket

Volg het laatste SpinAwards nieuws via onze kanalen:
Website: http://www.spinawards.nl
Twitter: https://twitter.com/spinawards (@SpinAwards #SpinAwards)
Facebook: https://www.facebook.com/spinawards
Youtube: https://www.youtube.com/spinawards