KLM en DDB & Tribal Amsterdam grote winnaars SpinAwards 2014

Gepubliceerd op donderdag 17 april 2014, 20:45

15 gouden en 17 zilveren SpinAwards uitgereikt
Op 17 april zijn voor de 16e keer de SpinAwards uitgereikt, de populairste prijs voor creativiteit in digitale media. Bureau van het jaar is DDB & Tribal Amsterdam. Zij gingen naar huis met maar liefst zes gouden SpinAwards. De KLM kreeg voor het vierde jaar op rij de titel ‘Opdrachtgever van het jaar’.

Record
2014 was een jaar met een recordaantal inzendingen en nominaties. Dit heeft ook geleid tot het recordaantal van 15 Gouden SpinAwards. Bureau LEMZ was met de spraakmakende case Sweetie maar liefst vijf keer genomineerd en werd uiteindelijk bekroond met 3 Gouden en 1 Zilveren SpinAwards. De jury’s waren erg enthousiast over het niveau van de cases van de winnaars; stuk voor stuk werk op internationaal niveau.

Het bestuur heeft dit jaar bewust gekozen voor de intiemere setting van Panama. De SpinAwards Night wordt inmiddels gezien als de jaarlijkse familiereünie van de digitale media-branche in Nederland. Bijna 1.500 gasten waren van de partij. Het overzicht van alle winnaars staat op SpinAwards.nl/pers. Ook het juryrapport is daar te vinden.

Stephan Fellinger "Een recordaantal inzendingen, nominaties en Gouden SpinAwards laat zien dat de SpinAwards editie 2014 de geschiedenis ingaat als een creatief gezien prachtig jaar. Niet voor niets roemden de diverse vakjury's het "internationale niveau" van de winnaars, daar mogen we met zijn allen trots op zijn. Ook de toekomst ziet er rooskleurig uit. Het niveau in de categorie Young Talent blijft stijgen. We zien steeds meer creatieve en ondernemende studenten die met hun concepten de wereld willen veranderen en vaak al een eigen bedrijf zijn gestart om hun dromen nu al werkelijkheid te maken. Daar word ik heel vrolijk van"

Vakprijzen voor digitale media
De SpinAwards zijn de prijzen voor creativiteit in digitale media. De vakjury’s beoordelen op creativiteit, interactiviteit en effectiviteit. Per categorie worden maximaal drie Gouden en/of Zilveren SpinAwards toegekend. Verder worden ook de opdrachtgever van het jaar en bureau van het jaar verkozen aan de hand van de beoordelingen van alle juryleden.

De SpinAwards bestaan al sinds 1998 en worden georganiseerd door de onafhankelijke Stichting SpinAwards. Het doel van de stichting is het stimuleren van creativiteit in digitale media.

Wil je meer te weten komen over de SpinAwards? Volg ons dan via Twitter of Facebook Of bezoek ons YouTube kanaal voor o.a. interviews met juryvoorzitters.