Digital en Dance slaan handen inéén

Gepubliceerd op maandag 15 december 2014, 09:00

Digital en Dance slaan handen inéén

Stichting SpinAwards, de grootste creatieve digitale vakprijs van Nederland, en Stichting Open-House, de Amsterdamse startup accelerator voor de event, dance & muziekindustrie, gaan per direct samenwerken om jong creatief talent uit binnen-en buitenland bij elkaar te brengen.

Toptalent bij elkaar
In 2015 organiseren de SpinAwards en Open-House samen een aantal events waar toptalenten bij elkaar komen. Tijdens de events gaan de jonge talenten vernieuwende oplossingen bedenken voor actuele vraagstukken binnen de entertainment industrie. Het jonge talent gaat niet alleen concepten bedenken maar krijgt ook de kans om ze uit te rollen met hulp van partners zoals ID&T.

Open-House
Tom Engbers, Managing Director bij Open-House (een initiatief van o.a. ID&T, SFX Entertainment Company): "Innovatie ontstaat wanneer je verschillende werelden met elkaar mixt. De samenwerking tussen de Event, Dance & Muziekindustrie en de digitale creatieve branche is een prachtige match, waarbij we veel van elkaar kunnen leren en er voor kunnen zorgen dat toptalenten verbonden blijven aan Nederland. Het bijzondere aan de samenwerking tussen de SpinAwards en Open-House is dat er niet alleen nieuwe concepten komen, maar we deze ook kunnen testen en uitrollen via ons netwerk van “launching customers” en programma partners.”
SpinAwards
De SpinAwards zijn de prijzen voor creatieve concepten die het digitale denken verder brengen. De Stichting SpinAwards vindt dat Young Talent daar een grote rol bij speelt. Daarom belonen de SpinAwards al jaren, in samenwerking met het onderwijs, het beste jonge digitale talent in Nederland met de speciale Young Talent SpinAwards. De samenwerking met Open-House is hier een logisch vervolg op.

Stephan Fellinger, bestuursvoorzitter van de SpinAwards:
"Nederland is het Silicon Valley van de Dance industrie. Samen met Open-House kunnen we twee creatieve sectoren met elkaar verbinden. Sectoren waar naast creativiteit ook technologie in het DNA zit. Dit past perfect bij de doelstelling van de SpinAwards om het digitale denken op een hoger niveau te brengen. Vermeng deze branches, combineer dat met jong toptalent en we zullen zien dat we in Nederland en Europa tot prachtige zaken in staat zijn".
Kijk op spinawards.nl en open-house.nl voor meer informatie. En blijf op de hoogte via Twitter @spinawards en @openhouse_2014