Veel nieuwe deelnemers bij de SpinAwards 2015

Gepubliceerd op maandag 9 maart 2015, 08:00

Veel nieuwe deelnemers bij de SpinAwards 2015

Het inzenden voor de SpinAwards 2015 zit er weer op. De jury mag zich dit jaar over in totaal 430 inzendingen buigen. Opvallend is het aantal nieuwe en kleine partijen die dit jaar meedoen. De jury’s zijn inmiddels druk met het beoordelen. De nominaties worden 16 maart bekendgemaakt. Tijdens de SpinAwards Night op 16 april worden de Zilveren en Gouden SpinAwards uitgereikt in The Warehouse Elementenstraat, te Amsterdam.

Inzendingen
Dit jaar zijn er 430 cases ingezonden in 12 verschillende categorieën. Het populairst zijn de categorieën Content, Young Talent en Digital Campaign. De nieuwe categorie Digital Business Idea telt 12 inzendingen

In vergelijking met voorgaande jaren lijkt social media minder belangrijk te worden als marketingcommunicatie-instrument. Mobile wint juist terrein door de groei aan mogelijkheden zoals wearables. Onder de inzenders zijn dit jaar opvallend veel nieuwe en kleine partijen. Een duidelijke trend is het vervagen van de traditionele grenzen tussen opdrachtgever, bureau en productiepartij. Opdrachtgevers zijn steeds vaker ook het bureau en soms de producent. En omgekeerd.

Het aantal inzendingen per categorie:
Website - 29
Digital Campaign - 50
Social Media - 41
Mobile - 49
Game - 18
Next TV & Film - 17
Digital business idea - 12
Design - 28
Content - 59
Media Planning - 33
Innovation 38
Young Talent - 56
Het ingezonden werk is te vinden op: http://www.spinawards.nl/inzendingen

Genomineerden
De vakjury's zijn inmiddels bezig met het beoordelen van het werk. De 12 jury’s bepalen in drie juryrondes de nominaties en de winnaars. De genomineerden worden op 16 maart bekendgemaakt via spinawards.nl. Tijdens de Inspiration Day op 26 maart, bij Marktplaats Zakelijk te Amsterdam, krijgen genomineerden de kans hun inzending toe te lichten aan de jury.

De juryvoorzitters zijn:
• Website: Machteld Rijnten (Macaw)
• Digital Campaign: Robin Pas (Red Urban)
• Social Media: Sebastiaan van Rijnsoever (KPN)
• Mobile: Richard Otto (Mobilemarketing.nl)
• Next TV & Film: Patrick Klink (RTL Nederland)
• Digital business Idea: Martijn van der Zee (Suitsupply)
• Design: Daniel Sytsma (ACHTUNG!)
• Content: Cor Hospes (Cor Hospes & Content Club Nederland)
• Media: Planning Michael Willems (Mindshare)
• Innovation: Frank Houben (KLM)
• Game: Marcus Vlaar (Ranj Serious Games)
• Young Talent: Brian Hirman (Northfork BV)
De volledige jury staat op spinawards.nl

Winnaars
De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de SpinAward Night op 16 april in The Warehouse Elemententstraat te Amsterdam. Na de uitreiking van de Zilveren en Gouden SpinAwards start om 22:00 uur het SpinAwards feest. Kaarten zijn vanaf eind maart via spinawards.nl te bestellen.

Wil je meer te weten komen over de SpinAwards? Volg ons dan via Twitter en Facebook. Of bezoek ons YouTube kanaal.