Winnaars en Juryrapport SpinAwards 2012


Image

Crossmedia

De categorie crossmedia vernieuwt maar langzaam, maar de lat ligt ook elk jaar weer enorm hoog in deze categorie. Hoewel veel van de ingezonden cases een combinatie van verschillende media laten zien, zijn we echt op zoek naar werk dat ons zowel qua idee als inzet van middelen verrast. De winnaars doen dat gelukkig ruimschoots.

Taskforce opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz - Zilver
opdrachtgever: Consument en Veiligheid

“Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers” werkt voor bommenmakers en voor de jury als een opvallende verrassingsaanval. Slim om in plaats van een campagne, met een sluwe dienst het probleem in de kern aan te pakken. Wij prijzen de durf van de opdrachtgever om niet voor het grotere geheel te gaan, maar het budget in te zetten voor een hele kleine doelgroep. Om zo een zeer creatieve en effectieve campagne neer te zetten."

In therapie – NCRV-i - Zilver
Opdrachtgever: NCRV

In Therapie van de NCRV is niet zozeer verrassend in de keuze van middelen, maar wel in het verlengen van de verhaallijn naast het televisiemoment, precies waar de nieuwsgierigheid van de kijkers verder gaat. Inspirerend voorbeeld voor ons hele vak hoe je door 'transmedia storytelling' de beleving van een ‘uitzending’ kan verrijken. Eigenlijk zou het mechanisme van In Therapie vanaf nu standaard moeten zijn voor alle televisie series die nog gemaakt gaan worden. Dat is toch wat ieder merk zou willen. Een merkwereld creëren waar je publiek graag actief onderdeel van wil zijn.

Website

Medi plaza.nl – Boondoggle Amsterdam - Zilver
Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Deze fopsite was, vonden wij, een slim creatief idee waar lef van de overheid voor nodig was. Niet de bekende wijzende vinger van de overheid, maar leren door ervaring. Gemaakt met oog voor detail in design & executie, wat het tot een geloofwaardig geheel maakt. Ook de seo-strategie droeg bij aan deze geloofwaardigheid van het geheel.

Cordeals – Boondoggle Amsterdam - Zilver
Opdrachtgever: Cordaid Microkrediet

Het idee is een niet alledaagse manier om met doneren om te gaan. We zien een moderne site met slimme toepassing met learnings van afgelopen jaren in e-commerce en crowdfunding. Leuke verrassende deals bepalen het succes van de mechaniek. Transparante manier om de effectiviteit van de deals/donaties te laten zien.

De telefoon van Britt – Kumpany - Zilver
Opdrachtgever: Microsoft

Sterk idee om, enigszins ongemerkt, mensen kennis te laten maken met het nieuwe Windows 7.5 besturingssysteem, zonder de ‘ruis’ van de hardwarefabrikant. Ook de inzet van de populistische Britt draagt hier nog extra aan bij. Dat je echt live in haar telefoon kon kijken maakte het idee echt aantrekkelijk.

Design

De jury zag een toename van sterke inzendingen in vergelijking met voorgaande jaren op het gebied van design, wat ook zichtbaar is in de hoeveelheid nominaties en bekroningen versus inzendingen. Het lijkt of er meer ingezet wordt op het belang van een goed design. Dit is te merken aan de creativiteit, originaliteit en het oog voor detail, in sterk samenspel met concept en interactie. Design helpt het verhaal op een onderscheidende en tegelijk herkenbare manier te vertellen. Daarnaast zien de juryleden een diversiteit aan inzendingen en een toename op het gebied van apps. De jury waardeert het feit dat er meer de moeite is genomen om de inzendingen beter binnen de categorie design te presenteren en kijkt uit naar de ontwikkelingen in het komende jaar.

GOUD
Fanwagen – Achtung! In opdracht van Volkswagen
Opdrachtgever: Volkswagen

De jury was unaniem in haar oordeel over Fanwagen: een inzending die direct boven de rest uitstak. Het ontwerp heeft een herkenbare eigen stijl en is een knappe visuele mix tussen de retro jaren 50 look van Volkswagen en de minimalistische look & feel van Facebook - dat tot in alle details, met schaalmodel en mooie stop motion, met veel zorg is uitgevoerd.

GOUD
Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam
Opdrachtgever: Philips

De Obsessed with sound uiting heeft een stijlvol maar tegelijk functioneel design. En zeker ook een van de details, tot in het grid nauwkeurig bedacht en tot in de pixel uitgevoerd. De complexiteit van een orkest is op een heel mooie en toegankelijke manier, met een functionele interface in het design tot stand gekomen. Het design versterkt het concept, in ieder detail.

ZILVER
Opdrachtgever: Nalden

De Nalden site is op een uitstekende manier naar de iPad doorvertaald, daarbij gebruik makende van tablet-specifieke eigenschappen. Volgens de jury een app die geldt als voorbeeld van hoe een blog op een verfrissende manier gebruik maakt van de interactiemogelijkheden van de iPad.

Innovatie

Alles ruikt naar Chocola – Code d’Azur - Goud
Opdrachtgever: Uitgeverij Podium

Zeer vernieuwend binnen een segment – de uitgeverij – dat als behoudend te boek staat. Niet de eerste boek-app die is ontwikkeld, wel de beste. Eentje die eindelijk de brug slaat tussen twee werelden. De cohesie tussen de verschillende mogelijkheden die je als lezer krijgt geboden, verrijkt de leeservaring aanzienlijk, zonder deze overigens aan je op te dringen. Verrassend in effect, fraai in vormgeving. Dat dit het startschot moge zijn voor een nieuwe generatie boeken.

Ipawn, a new way of playing games together – FONK - Zilver
Opdrachtgever: Koninklijke Jumbo

Klassiek geval van op exact het juiste moment meegaan met de tijd... En in één adem een nieuwe trend ontwikkelen. De mooiste en tegelijkertijd moeilijkste ideeën zijn die ideeën die zo voor de hand lijken te liggen.

Chapeau. Een winnaar die als lichtend voorbeeld fungeert voor de gehele Oud-Hollandsche spelletjesbranche. We hopen dat deze prijs een stimulans is de lat nog hoger te leggen, zodat ‘de zondagmiddag’ van steeds meer nieuwe dimensies wordt voorzien.

Anubis reality cards – Beyond Reality BV - Zilver
Opdrachtgever: Douwe Egberts (Sara Lee), Superunie en Studio 100

De techniek is bekend, maar de kundige doorontwikkeling ervan, is een van de redenen deze prijs toe te kennen. De andere reden is de treffende toepassing. Geen augmented reality ‘omdat het kan’, maar vanuit een perfecte match met het product en de belevingswereld van de doelgroep. Daarmee is het totaalverhaal van Anubis naar een dieper én hoger niveau getild.

Jong Talent

De drie regionale voorrondes op de Hogescholen in Arnhem en Nijmegen, ’s-Hertogenbosch en Rotterdam, met de finale in Amersfoort, blijken een prachtig concept voor de vierde versie van de categorie Beste Jonge Talent. Het zorgt ook dit jaar weer voor een groeiend niveau van de inzendingen ten opzichte van eerdere jaren. Volgens de jury vormt dit de bevestiging van het belang van de categorie Jong Talent, zowel voor de studenten zelf, als voor de branche.

De deelnemers kregen als vertrekpunt: presenteer jouw interactief werk. De gepresenteerde cases kenmerkten zich door (internationale) diversiteit, gekoppeld aan een groeiend niveau van creativiteit en perfectie in uitwerking. De jury is zeer lovend over het werk van de inzenders en de groei die hierin te zien is. Natuurlijk zijn er zo af en toe haakjes en oogjes te vinden in het werk van de deelnemers, maar de jury wil de ruim 30 inzenders buitengewoon bedanken voor hun enorme inzet.

Daarnaast constateert de jury dat een aantal Hogescholen zich toenemend inzetten voor het stimuleren om in te zenden voor deze categorie, wat zich o.a. uitte in zeer professionele presentaties.

De presentaties van Alain Friedrichts (Hogeschool voor de Kunsten Amsterdam, met Aqua Maris Jala Neti WK) en Daphne Koenen en Niek van Beek (Willem de Kooning Academie, met Tram Jam) spraken de jury zeer aan. Beide presentaties toonden dat interactiviteit en creativiteit genoegzaam aanwezig was: ieder op een eigen manier, vanuit hun eigen beleving en ervaring vormgegeven. De jury beloonde daarom beide concepten met een welverdiende nominatie.

Met groot genoegen wil de jury dit jaar meerdere Gouden SpinAwards uitreiken. Dit vanwege de kracht en de reuring die de concepten geven, dergelijk teams verdienen een SpinAward. De jury is van mening dat deze mensen direct als creatief team aan de slag kunnen. Hoewel: op de tweedejaars zullen de bureaus nog even moeten wachten…

Twitter Job Hustle – Bas van de Poel en Daan van Dam – Goud
Coppertone Sunsight – Bryan Wolff en Daniel Sumarna - Goud

De Gouden SpinAwards 2012 in de categorie Jong Talent zijn zowel voor Twitter Job Hustle van Bas van de Poel en Daan van Dam, als voor Coppertone Sunsight van 2e jaars Bryan Wolff en Daniel Smarna , maar allen van de Willem de Kooning Academie!

Bas & Daan: zij tonen aan, in staat te zijn om niet zomaar een medium in te zetten, maar op een heel slimme en creatieve manier het medium Twitter te “hacken”, waardoor ze een zeer opmerkelijk idee konden ontwikkelen.

Brian & Daniel: zij hebben niet zomaar een communicatie-idee ontwikkeld, maar eigenlijk een business case die klopt aan alle kanten. Het merk laden, consumenten een waardevolle ervaring bieden en op een relevante manier verkoop stimuleren.

De jury bedankt de Hogescholen in Arnhem/Nijmegen, Den Bosch, Rotterdam en Amersfoort voor hun inzet om de regionale selecties en de finale mogelijk te maken.

De jury beveelt het bestuur van de SpinAwards aan om, gezien de resultaten van deze categorie, nog dit jaar met andere Hogescholen in gesprek te gaan voor organisatie van de regionale selecties. Dat maakt de betrokkenheid mogelijk nog groter en biedt kansen aan de hogescholen om zich in deze industrie als vooruitstrevend en vooraanstaand te presenteren.

Het is daarna aan het bestuur van de SpinAwards om de jonge talenten wederom uit te dagen hun eigen werk te presenteren in de regionale voorrondes 2013.

Online Campagne

De categorie Online Campagne was de grootste qua Spinawards inzendingen dit jaar. Er zaten veel goede cases tussen en een aantal kleine pareltjes. De eerste schifting was redelijk snel te maken. Daarna bleken de meningen binnen de jury vaak verdeeld. Er werden goede discussies gevoerd over of een case nu alleen goed leek of ook echt goed was. Over de acht genomineerde cases waren we het eens dat deze echt goed waren. Bij het uitdelen van de prijzen hebben we oog gehad voor het echte vakwerk en voor de magie van het creatieve idee.

Vind ik leuk – Red Urban - Zilver
Opdrachtgever: Hi (KPN)

Met een film en geïntegreerde Facebook-campagne heeft Hi laten zien de doelgroep geweldig goed aan te voelen. De insight dat jongeren alles delen, past perfect bij het merk en de humor, tone-of-voice en executie maakten het tot een campagne uit het boekje. Hi, Red Urban en FHV BBDO laten zien hoe je een merk door goede samenwerking online kunt laten vliegen. Een zilveren SpinAward is meer dan verdiend.

Eddy’s Twitflicks – OneBigAgency - Zilver
Opdrachtgever: Eddy Terstall

Met 1 Tweet, 120.000 euro binnenhalen, dat is een bijzondere prestatie. One Big Agency laat met Eddy’s Twitflicks zien dat een simpel creatief idee, het verschil kan maken. Zonder de magie van het idee was de enkele Tweet een bedelbrief geweest, nu werd het de sleutel tot succes. De jury had zelfs het gevoel dat er nog meer uit te halen was. Een Zilveren SpinAward dus.

KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam - Goud
Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

KLM heeft zijn Nederlandse roots heel slim laten terugkomen in een internationale Facebook-campagne. Er werden maar liefst 120.000 tegeltjes gemaakt, waarvan velen werden gedeeld. De campagne werd afgemaakt door met bloed, zweet en tranen 4000 tegeltjes te laten afbeelden op een vliegtuig. Deze dimensie aan de online campagne maakte de cirkel rond. Jaloersmakend goed vond de jury deze campagne en dus een Gouden Spinaward waard.

Media inzet

Golf story - DDB Brussel - Goud
Opdrachtgever:D'Ieteren NV

De Golf-story is de fenomenale winnaar in de categorie media-inzet. Elk medium binnen de complete mix is op eigen mediakwaliteiten ingezet: van social tot traditioneel billboard, van mobile game-app tot poster bij de autodealer. Waarbij de digitale componenten het hart vormden. Duizenden mensen zijn op een speelse wijze geactiveerd en de campagne heeft het merk een enorme impuls gekregen. Ook wij zijn nu dagelijks alert of we de 'bananarama' zien of niet.

Doorgeefdag - Buutvrij - Zilver
Opdrachtgever: Buutvrij for life

Bij deze loodgieter lekt het thuis zeker niet. Met een grote “handen uit de mouwen”-mentaliteit heeft Buutvrij van iets gewoons als een verhuizing, een manier gemaakt om nieuwe klanten te werven. Facebook-activatie van verhuizers werd content van PR, augmented reality is optimaal relevant toegepast richting prospects. Eigenlijk is deze zilveren SpinAward ook een medium in de campagne, realiseert de jury.

Taskforce Opsporing Vuurwerk Bommenmakers – Lemz - Zilver
Opdrachtgever: Consument en Veiligheid

Een unieke en zeer gedurfde manier om YouTube in te zetten. De content is krachtig met de Taskforce en fantastisch om te zien hoe de politie in stoere dwaze films van jongeren infiltreert. Met effect. De jury ziet een en sterk staaltje noodzakelijke vernieuwing in voorlichtingscampagnes.

Content

De Categorie Content binnen het digitale marketingvak is meer dan ooit een kans voor de toekomst. De inzet van technologie die leidt tot een totaal nieuwe of andersoortige contentbeleving in combinatie met het langdurige campagneoverstijgende karakter van sommige cases kon de jury bijzonder bekoren. Dit in combinatie met creativiteit en authenticiteit was de ideale mix voor maar liefst 3 prijzen.

Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam - Goud
Opdrachtgever: Philips

Een prachtig voorbeeld van het claimen van een domein naar een heel specifieke doelgroep toe: de echte muziekliefhebbers. De jury waardeert de duurzaamheid van de gekozen aanpak: niet alleen een campagne, maar de start van een contentplatform dat mogelijkheden biedt voor structurele beleving van het merk en de belofte. Het goede gebruik van rich media en het feit dat de content toegang geeft tot synergetische beleving van het orkest als geheel, maar bovenal in de individuele performance en achtergrond van de muzikanten vinden we een bekroning waard. Goud omdat we de case als voorbeeld zien voor de branche: een langdurig effect met een krachtig idee dat naadloos bij het merk past.

KLM Live Reply – Lemz - Zilver
Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

Erg mooi hoe persoonlijke online content, in de echte wereld nog persoonlijker wordt. De warmte en directheid van het digitale contact is op een heel opvallende, sympathieke manier onderstreept en versterkt. Wat de jury zeer waardeert, is het gedeelde eigenaarschap: geen top down aanpak, maar een gevoel van betrokkenheid bij iedereen binnen KLM. Het feit dat de campagne, online content terug brengt in de echte wereld en met effect zowel binnen KLM, als naar klanten toe, vindt de jury een bekroning waard.

TaskForce – Lemz - Zilver
Opdrachtgever: Consument en Veiligheid

De opdracht veranderen vanaf het moment van ‘gunning’, getuigt van durf en visie. Een doelgroep die bijna niet te bereiken is, op deze wijze tussen de ogen raken is een grote daad. De keuze om hun eigen content uit hun eigen domein te pakken en veranderen is fris en nieuw. De aanpak getuigd van lef en doorzettingsvermogen; een eenvoudig idee tot in de puntjes perfect uitgevoerd zonder concessies. Een bekroning niet per se vanuit de optiek van geavanceerde content- creatie, maar omdat deze manier van content inzetten een nieuwe invulling geeft aan het concept user-generated.

Game

In deze categorie hebben we een aantal interessante genomineerden gezien. Het is bijvoorbeeld knap om te zien hoe men complexe problematiek zoals Ambulance toekenning in een spel weet over te brengen. Alle genomineerden hebben hun merk en product een integraal onderdeel van het spel gemaakt. We hopen dat ze de nominatie zien als een aanmoediging om hun games en campagnes nog verder te polijsten.

Volkswagen "Be Part of the Golf Story" – DDB Brussels - Goud
Opdrachtgever: Duyvis (PepsiCo)

Hoe maak je van een merk, de spil van een spel? De Volkswagen Golf case is een uitstekend voorbeeld van hoe spel, merk, sociale interactie en de fysieke werkelijkheid geïntegreerd kunnen worden binnen één concept. Het spel is makkelijk te spelen, maar hoe meer je speelt, hoe interessanter het wordt om nog net even een extra foto te maken voor die 5e zwarte golf of die bijzondere cabrio. De kenmerken van een engaging game. Er zijn daarom ook uitstekende resultaten behaald zowel in participatie, social buzz en de uiteindelijke verkoopresultaten. Daarom op alle aspecten goud waard.

Russian Roulette – Red Urban - Zilver
Opdrachtgever: D'Ieteren NV

Hoe geef je lading aan een borrelnootje? Russian Roulette is een digitaal ondersteund ‘partijtje gezellig’ op tafel. Met een groot aantal downloads en een goede koppeling naar social media, heeft men laten zien dat de beoogde doelgroep het inderdaad leuk vindt om elkaar uit te dagen en samen een leuke avond te beleven. Het bevestigt hoe belangrijk tablets zijn in de digitale communicatie. Er is met een simpel spelconcept een mooie koppeling gemaakt tussen spel en product die mensen samen het merk laat beleven. Het spel laat zien dat de professionele inzet van games geen levensgevaarlijke gok is, maar een fun en integraal onderdeel van een succesvolle campagne. Daarom op alle aspecten zilver waard.

Mobiel

Ipawn – FONK - Goud
Opdrachtgever: Koninklijke Jumbo

In één woord: geweldig! Op een doeltreffende wijze worden zowel de fysieke als de mobiele wereld betrokken (offline /online) bij een spel dat innovatief dichtbij de merkwaarde blijft. Werkt goed en het geeft een nieuwe dimensie aan gaming op tablets. Een nieuwe manier om een spel met elkaar te spelen. Er is een duidelijke focus op bordspellen, een focus op de eigen doelgroep en is heel creatief uitgedacht en goed uitgevoerd. Erg goed aansluitend bij de ontwikkelingen van nu en ons inziens veelbelovend in zijn verdere ontwikkelingen. Complimenten hoe de distributie van het spel via de traditionele retail-kanalen is ingezet en een mooi verhaal heeft meegegeven voor de verkopers van de retail outlets. De jury was het unaniem eens: Goud!

Avoid the Shopping Crowds – They - Zilver
Opdrachtgever: They

In zijn eenvoud vooral heel creatief bedacht in het concept. Ingesprongen op een mooie trend, dat we soms weleens dat ‘sociale’ beu zijn. Juist in een tijd waarbij we ons allemaal ‘suf sharen’. Al dat getwitter, gefacebook en gefoursquare. Er wordt gebruik gemaakt van mobiel vrij beschikbare data, gebaseerd op zaken die de inzet van mobiel uniek maken. Er is goed over nagedacht om handmatig te kalibreren om na te gaan of de verzamelde data de juiste informatie oplevert. Met andere woorden: was het wel echt druk waar het systeem aangaf dat het druk was. Heeft potentie tot nog veel meer, bijvoorbeeld niet alleen een straat maar ook op winkelniveau advies te geven. Wij hopen dan ook dat het niet blijft bij wat het nu is, maar nog een stuk groter gaat worden!

Vodafone TVOH Thuiscoach – OMD/Talpa/ RTL Nederland/ Icemobile - Zilver
Opdrachtgever: Vodafone

Dit is hét voorbeeld van succesvol mobiel inzetten als ‘second screen’. Een case waar je niet omheen kunt. Een voorbeeld hoe media elkaar kunnen versterken. Niet het meest creatieve idee in zijn uitvoering, wel in zijn vorm. Kijkend naar de app worden TV en mobiel op een mooie manier met elkaar verbonden, hetgeen zeer effectief is geweest voor Vodafone met een groot bereik. Ook om na het eerste succes van TVOH met iets te komen dat de betrokkenheid echt naar een next level zou gaan tillen, vinden wij als jury echt knap.

Social Media

Over deze categorie De jury zocht naar de mensen achter de social media cases. Niet naar de schaalvergroting die techniek kan opleveren, maar juist naar de schaalverkleining die social media uniek maakt. We waren op zoek naar betrokkenheid van bedrijven bij hun fans. Bij KLM zagen we grote betrokkenheid van het personeel zelf, bij Buutvrij zagen we dat digitale fans ook fysiek heel betrokken wilden zijn. Bij beide cases werden losse individuen door social media letterlijk omgezet in een keten van mensen: bij KLM werden ze een bericht en bij Buutvrij een rij mensen die elkaar verhuisdozen doorgeeft.

KLM Live reply – Lemz - Zilver
Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

In zeer korte tijd is met de vrijwillige inzet van personeel een opzienbarende case neergezet. Deze case raakt niet alleen de klant, maar ook de interne organisatie. De jury vindt het knap dat een groot merk als KLM klein heeft durven te blijven met deze case. Mooie bijkomstigheid is dat het gebruik van social media van medewerkers ook is gestegen, en het feit dat deelnemers hun avatar om hebben gezet naar een foto met hun Live Reply bordje zegt genoeg over de interne trots die deze case opleverde. Hiermee is werk en privé gaan vervagen. Het is een prachtig voorbeeld waarin de mens centraal stond en niet techniek.

Buutvrij doorgeefdag – Buutvrij for Life - Zilver
Opdrachtgever: Buutvrij for life

De jury vindt dit een explosieve exercitie van social media. Terwijl het bedrijf in de rats zat over toekomstige opdrachten, hebben ze hun eigen creativiteit optimaal benut. Buutvrij ging op zoek naar de mensen achter hun Likes, en maakten zo een perfecte verbinding tussen on- en offline. Dat deden ze met een enorm aanstekelijk plezier, wat vast nog lang zal doorwerken in hun new business-aanpak.

Interactieve video

Het doel van deze inzending was mensen die betrokken zijn bij patiënten met dementie, inzicht te geven in de wereld van dementie. Dat is uitstekend gelukt. Een ieder die aan het verhaal begint, wordt er in gezogen, beziet de beleving vanuit het gezichtspunt van de patiënt, de betrokkene en ook vanuit een arts. Interactiviteit en effectiviteit zijn groots met name ook door het doseren van de mogelijkheden. Klaarblijkelijk eenvoudig maar o zo doelmatig en kwalitatief mooi uitgevoerd. De terechte winnaar.

Alzheimer Experience - Submarine - Goud
Opdrachtgever: Alzheimer Experience BV

Opdrachtgever van het jaar
KLM Royal Dutch Airlines

Net als vorig jaar gaat de titel opdrachtgever van het jaar bij de SpinAwards naar KLM Royal Dutch Airlines. KLM bewijst in de verschillende categorieën een opdrachtgever te zijn die voor veel organisaties nu al een aantal jaren een inspirerend voorbeeld is en dat op internationaal niveau. Het juryrapport van de categorie Social Media geeft aan waar onder andere de kracht van de KLM ligt: “knap dat een groot merk als KLM klein heeft durven te blijven met deze case”. Verder valt op dat de KLM ook haar personeel actief betrekt bij haar digitale communicatie. Een must voor de moderne opdrachtgever en een voorbeeld voor onze branche.

Bureau van het jaar Tribal DDB Amsterdam

Met de meeste nominaties en 3x een gouden SpinAward voor twee verschillende opdrachtgevers (Philips en KLM) bewijst Tribal DDB Amsterdam dat zij de titel Bureau van het jaar meer dan verdiend hebben. Alle jury's roemden de kwaliteit en de verscheidenheid van het creatieve werk. Er wordt bij enkele campagnes zelfs gesproken over ‘jaloersmakend goed’. En dat is ook precies het niveau dat de Stichting SpinAwards graag ziet.